Inkluzívna legislatíva a dokumentácia
240,00€
Popis
Uvedený vzdelávací program prináša kvalitný vhľad pracovníkov do legislatívneho sveta odborných zamestnancov a školských špeciálnych pedagógov, ale aj pedagogických zamestnancov, ktorí chcú lepšie rozumieť inklúzií. Program je vovedením do problematiky legislatívy, porozumeniu jej fungovaniu, orientácii v nej, získaniu pochopenia legislatívnych prepojení a ich praktická aplikácia na život pracovníka v školstve.
Štruktúra vzdelávacieho programu sa skladá zo 6 modulov:
- Právne minimum 1 – všeobecné princípy, orientácia a sústava zákonov, slov-lex, tvorba legislatívy
- Právne minimum 2 – školské zákony k obsahu odbornej činnosti, vyhlášky, štandardy, zákon 245/2008
- Právne minimum 3 – pracovno-právne vzťahy, pracovný poriadok, zástupca zamestnancov, zákon 138/2019 a profesijný rozvoj
- Podporné opatrenia, IVP a úrovne podpory – konkrétne popisy problémov z praxe, ktoré riešite v súvislosti s aplikovaním princípov inkluzívneho vzdelávania do IVP a PO; možnosti úprav žiakov so ŠVVP v rámci IVP a podporných opatrení ako napr. úprava obsahu, dochádzky, hodnotenia; (ne)povinnosť špecifických predmetov; mýty pri vzdelávaní žiakov so ŠVVP a i.
- Dokumentácia v školách a školských zariadeniach – poradenská správa, vyjadrenie, IVP, zakotvenie do ŠkVP a webstránky. Poskytneme Vám kroky, ukážky a rady, ako si upravíte a doplníte svoj školský vzdelávací program.
- Aplikácia legislatívy v kazuistikách – práca s kazuistikami a aplikovanie princípov legislatívy, etiky, multidisciplinarity a odbornej činnosti, práca s vlastnými kazuistikami, záverečná prezentácia (formou prezentácie).
V rámci možnosti získania Osvedčenia o ukončení inovačného vzdelávania vás poprosíme vypracovať ÚLOHU :
dokument/poradenská správa/reálny text na web stránke vašej školy – kde aplikujete informáciu/poznatok, ktorý ste sa naučili do nejakej dokumentácie. Môže sa jednať aj o dokumentáciu, ktorú používate a Vy ju aktualizujete, aby bola v súlade s tým, čo ste sa naučili. Cieľom tejto úlohy je aplikovať získané informácie do praxe. Verím, že aj materiály, ktoré sme vám poslali, vám budú v tom nápomocné.
PRE KOHO:
- poradenské zariadenia
- školské podporné tímy
- vedúci odborní zamestnanci
- odborní zamestnanci škôl a školských zariadení
- školskí špeciálni pedagógovia
- pedagogickí a vedúci zamestnanci, ktorí chcú téme lepšie rozumieť pre svoju prax
LEKTORi VZDELÁVANIA
VIKTOR kRIžO
Vyštudoval učiteľstvo matematiky, špeciálnu pedagogiku, teológiu a psychológiu. Aktuálne pracuje ako terénny odborný zamestnanec CPP v Bratislave a ako riaditeľ v Centre inkluzívneho vzdelávania.
Koordinuje národnú Stratégiu inkluzívneho vzdelávania, venuje sa terénnej práci, komplexnej podpore detí v riziku, vzdelávaniu a advokuje v Komore učiteľov tému demokratizácie v školách.
Školská legislatíva je jeho živel, podieľa sa na úprave návrhov školských zákonov a v rámci poradne odpovedá na právne otázky.
JARMILA JAVORKOVÁ
PaedDr. Jarmila Javorková – vyštudovala učiteľstvo pre stredné školy, pracuje na gymnáziu v Bratislave ako pedagóg s druhou atestáciou, viac ako 10 rokov pracuje aj v Slovenskej komore učiteľov, kde pôsobí ako mediátorka. Zúčastňuje sa tvorby a pripomienkovania školskej legislatívy. Od roku 2015 organizovala kampaň Zber strachu na pomoc obetiam šikany a diskriminácie v školskom prostredí. Verí, že vzdelanie je cesta k slobode.
SOŇA PUTERKOVÁ
RNDr. Soňa Puterková – v Slovenskej komore učiteľov je od roku 2016. Aktívne sa zaoberá legislatívou, podieľa sa na pripomienkovaní školských predpisov. Vzdeláva a poskytuje poradenstvo pedagogickým a odborným zamestnancom v pracovnoprávnej oblasti, školskej dokumentácii a ďalších oblastiach. Pôsobí ako učiteľka na gymnáziu v Bratislave.