Novinky
Inkluzívne vzdelávanie a jeho rozmanité chápanie (2)
V prvom zo série článkov o inkluzívnom vzdelávaní sa venujem komplexnosti tohto pojmu a nástrahám pri jeho veľmi úzkom vymedzovaní. Zdôrazňujem potrebu vlastnej vžitej skúsenosti s inkluzívnym vzdelávaním respektíve na ceste za jeho spoznávaním.
Čo inkluzívne prinášajú a čo berú novely školských zákonov?
Inklucentrum – Centrum inkluzívneho vzdelávania sa spolu so Slovenskou komorou učiteľov, aktívne spolupodieľa na pripomienkovaní zákonov. Prinášame vám nasledujúce čerstvé informácie, ktoré sa týkajú noviel Školského zákona (Zákon č. 245/2008 Z. z.) a Zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch (Zákon č. 138/2019 Z. z.)
Inkluzívne vzdelávanie a jeho rozmanité chápanie
V prvom zo série článkov o inkluzívnom vzdelávaní sa venujem komplexnosti tohto pojmu a nástrahám pri jeho veľmi úzkom vymedzovaní. Zdôrazňujem potrebu vlastnej vžitej skúsenosti s inkluzívnym vzdelávaním respektíve na ceste za jeho spoznávaním.
Ministerstvo školstva používa nerozvážne pojem inkluzívne vzdelávanie
Odpovedáme na vaše otázky: Je realizovanie predmetov rozvíjanie špecifických funkcií (RŠF), individuálna logopedická intervencia (ILI), terapeutické a korektívne cvičenia (TKC) povinné na Základných školách v školskej integrácii?
Akreditované webináre pre inkluzívne vzdelávanie
Sú predmety RŠF, ILI, TKC povinné v školskej integrácii?
Odpovedáme na vaše otázky: Je realizovanie predmetov rozvíjanie špecifických funkcií (RŠF), individuálna logopedická intervencia (ILI), terapeutické a korektívne cvičenia (TKC) povinné na Základných školách v školskej integrácii?
Nadčasy pedagogických asistentov, špeciálnych pedagógov a odborných zamestnancov školy
11 osvedčených školiacich portálov pre učiteľov
Ponuka webinárov
WEBINÁRE pre učiteľov, riaditeľov škôl, pedagogických asistentov, školské podporné tímy.
Témy o ktoré je najväčší záujem prinášame ONLINE: školská legislatíva, Integrácia a IVP v legislatíve, Autista v škole, Školský špeciálny pedagóg.
Nakupujte kurzy od odborníkov z praxe na www.inklucentrum.sk
7 kníh, na ktorých sa zhodne moderná učiteľka a chápajúci rodič
Centrum ako partner Rady Európy v projekte Inschool
“Na ceste k inkluzívnemu vzdelávaniu” – projekt, ktorým dýchame
Posúvame termíny kurzov
Stratégia sociálnej inklúzie Bratislavského kraja ráta s našim Centrom
Diskriminácia na stredných zdravotníckych školách
Online registrácia na kurzy spustená, záujem je veľký
Keď sa učiteľ vzdáva moci alebo o novej knihe “Sloboda učiť sa”
Nenásilná komunikácia – online
Veľký projekt modelovej inkluzívnej školy s výskumným, terapeutickým a vzdelávacím centrom
V pondelok 4.novembra 2019 sa konala prvá neverejná prezentácia návrhu projektu otvorenej demokratickej mestskej inkluzívnej školy Carla Rogersa.
Pripravujeme september 2020
TS: Otvorenie priestorov Centra
Seminár s NUCEMom o podpore detí so ŠVVP pri Testovaní
Národný ústav certifikovaného merania a Centrum inkluzívneho vzdelávania pripravili pre vás krátky bezplatný seminár na tému: Podpora žiakov so ŠVVP pri Testovaní.
Vaše 2% nám môžu pomôcť založiť modelovú inkluzívnu školu
Ak chcete podporiť vznik modelovej školy, ktorá pomôže rozvíjať inkluzívnejšie, humanistickejšie, konštruktívnejšie a demokratickejšie vzdelávanie na Slovensku, darujte svoje percentá z daní nám.
Otvárame dlhodobé vzdelávanie
Centrum inkluzívneho vzdelávania ponúka akreditované vzdelávanie MŠVVaŠ SR.
Vyšiel Index inklúzie v slovenčine
Slávnostné otvorenie Centra inkluzívneho vzdelávania 9.3.2020
Dňa 9.marca 2020 slávnostne otvoríme priestory Centra inkluzívneho vzdelávania s besedou o inklúzii v priestoroch strednej školy SPŠE na Hálovej 16 v Bratislave.
Workshop pre asistentov s Rytmusom CZ
V dňoch 16. – 17. októbra 2019 sa uskutočnilo historicky prvé vzdelávanie nášho Inklucentra v spolupráci s odborníkmi z Českej republiky o.z. Rytmus .
TS: Problém s inkluzívnym vzdelávaním na slovenských školách pretrváva
Problém so zabezpečením inkluzívneho vzdelávania detí so zdravotným znevýhodneným je na Slovensku stále aktuálny.
Tlačová správa – nový školský rok bez podpory
Koalícia za spoločné vzdelávanie prináša prehľad pripravenosti škôl na poskytovanie kvalitného vzdelávania dostupného pre všetky deti.
Memorandum inkluzívneho riaditeľa
Som rád, že mi bola na krátky čas požičaná dôležitá úloha napomáhať rozvoju školy, a byť v službách miestnej komunity detí, učiteľov a rodičov. Spolu s ostatnými takto rovnocenne prispievam k pestrosti mozaiky školského života.
Sprievodca inkluzívneho vzdelávania
Základná škola Dubová 1 v Bratislave pod vedením Zuzany Krnáčovej a Viktora Križa vytvorili v šk. roku 2018/2019 s podporou Nadácie detí Slovenska a Nadácie Pontis krátky bulletin, Sprievodcu inkluzívnym vzdelávaním.
Školská trieda ako učiace sa spoločenstvo
Teoretický model učiaceho sa spoločenstva vznikol v 80. rokoch minulého storočia v USA. Rozlíšil vyučovanie v skupine (kde učenie prebiehalo v hlave jednotlivca) od skupinovej práce, kde bolo učenie výsledkom konfrontácie s učebným materiálom (učenie zo skúsenosti).
Situácia asistentov učiteľa
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR na svojej webovej stránke zverejnilo v týchto dňoch výšku pridelených prostriedkov na asistentov učiteľa.
Školský podporný tím
Školský podporný tím je úzko spolupracujúca skupina odborníkov, ktorá v základnej škole zabezpečuje podporný servis pre všetky deti, rodičov i učiteľov.
Sústredenia
Chránené heslom: Projektový týždeň
Medzigeneračné priateľstvá
Reflektívne a facilitatívne učenie
Facilitatívne a reflektívne učenie nie je názov pre nejakú metódu, či nový druh výučby.