Artefiletika a inkluzívna trieda
50 hodín vzdelávania, možnosť získať príplatok 3% za profesijný rozvoj.
Objavujte a prehlbujte potenciál žiakov v triede alebo aj školskom klube v akreditovanom programe inovačného vzdelávania Artefiletika a inkluzívna trieda v procese tvorby, reflexie a akceptácie. Naučte sa využívať techniky artefiletiky založené najmä na expresívnom výtvarnom prejave a reflektívnom dialógu.
Program kurzu sme rozložili tak, aby ste mohli aplikovať nové poznatky, zručnosti, techniky a prístupy vo svojej praxi.
Na ďalších stretnutiach budete reflektovať vlastnú skúsenosť v skupinovej supervízii. Takýto model umožňuje hlbšie porozumenie teoretickým konceptom, hlbšie osvojovanie si praktických zručností a zvyšovanie profesijných kompetencií.
O artefiletike na podcastoch VUDPaP:
Narativ o narativu – česká zkušenost (upol.cz)
Komu je vzdelávanie určené?
- všetky kategórie pedagogických a odborných zamestnancov
- zamestnanci základných umeleckých škôl, centier voľného času, pracovníci pracujúci s mládežou
- pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o problematiku inkluzívnych prístupov
- Podmienkou účasti na kurze je možnosť pracovať s triedou/skupinou detí počas trvania kurzu.
Čo Vám prinesie
- porozumiete procesom v triede, skupine alebo v školskom klube detí
- naučíte sa pracovať so vzťahmi v triede cez zážitkovú prácu s triedou/skupinou
- zlepšite schopnosť sebareflexie žiakov
- podporíte tvorivosť, dôveru, vhľad a iniciatívu, vzájomnú komunikáciu (zložky reziliencie)
- budete vedieť ako budovať pozitívne sebaponímanie žiakov aj empatiu voči druhým
- po každej absolvovanej časti aplikujete priamo vo vlastnej praxi nové poznatky, zručnosti a techniky
Lektorka a garantka vzdelávania
Zuzana Krnáčová
Vyštudovala učiteľstvo výtvarnej výchovy, neskôr M.A. v arteterapii vo Veľkej Británii a doktorandské štúdium v Bratislave. Pôsobila doma i v zahraničí ako terapeutka, liečebná pedagogička v rôznych zariadeniach pre deti v riziku. Posledné roky ako expertka pomáha pri implementácii komplexnej podpory detí v riziku v školskom prostredí, podpore artefiletike a reflexie do vyučovania, napomáha širokému odbornému chápaniu inkluzívneho vzdelávania a multidisicplinárneho prístupu v rámci Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie a iných projektov. V Centre pôsobí ako lektorka a expertka pre vzdelávanie odborných zamestnancov.
Ciele
- rozvíjať, prehlbovať, zdokonaľovať a inovovať profesijné kompetencie pedagogických a odborných zamestnancov pre facilitáciu a reflexiu skupinovej dynamiky triedy na ceste k inklúzii
- rozšíriť a inovovať odborné vedomosti týkajúce sa inkluzívneho vzdelávania, skupinových procesov a identifikácie individuálnych potrieb žiakov
- uplatniť najnovšie poznatky o inkluzívnom vzdelávaní v aplikácii na prácu so skupinovou dynamikou triedy
- aplikovať inovatívne prístupy vychádzajúce z princípov arteterapii a artefiletiky a rozvinúť profesijné kompetencie (seba)reflexie a facilitácie vo vyučovacej hodine alebo v programe
- prehlbovať kompetencie týkajúce sa osobitostí, špecifík a princípov práce so žiakmi so špeciálnymi potrebami
- rozširovať preventívne a intervenčné kompetencie v oblasti artefiletických techník, metodiky a reflektívneho dialógu pri práci s triedou
- poskytnúť nové východiská pre spoluprácu s ďalšími odborníkmi pri žiakoch v riziku
- pripraviť, štrukturovať a prezentovať vlastný inovatívny návrh reflektívnej hodiny/programu
Termíny
Vzdelávanie je zložené z troch modulov s celkovým časovým rozsahom 50h. Po absolvovaní všetkých častí a vypracovaní zadania získavate Osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania.
FEBRUÁROVÝ BEH 2025 |
1. modul: 12. 2. 2025 (od 15:00) cca 3hod. online 14. 2. 2025 (9:00 – 16:00) – v priestoroch Inklucentra 2. modul: 5. 3. 2025 (od 15:00) cca 3hod. online 7. 3. 2025 (9:00 – 16:00) – v priestoroch Inklucentra 3. modul: 26. 3. 2025 (od 15:00) cca 3hod. online 28. 3. 2025 (9:00 – 16:00) – v priestoroch Inklucentra |
SEPTEMBROVÝ BEH 2024 |
1.modul: 11. 9. 2024 (od 15:00) cca 3hod. online 13. 9. 2024 (9:00 – 16:00) – v priestoroch Inklucentra 2. modul: 2. 10. 2024 (od 15:00) cca 3hod. online 4. 10. 2024 (9:00 – 16:00) – v priestoroch Inklucentra 3. modul: 16. 10. 2024 (od 15:00) cca 3hod. online 18. 10. 2024 (9:00 – 16:00) – v priestoroch Inklucentra |
ORGANIZAČNÉ POKYNY
Vzdelávanie prebehne po prihlásení dostatočného počtu účastníkov. Časť vzdelávania prebehne online, v prostredí programu ZOOM. Prosíme, zoom si nainštalujte. Link Vám zašleme samostatným emailom najneskôr 5 hodín pred samotným vzdelávaním. Ak ste link nedostali na Váš email, kontaktujte nás na čísle +421 949 004 911.
Počas online vzdelávania je potrebné mať kvalitné internetové pripojenie a zapnutú kameru. V prípade technických problémov na Vašej strane nie je možné vrátiť platbu za školenie, kontaktujte nás a budeme hľadať riešenie. STORNO PODMIENKY.
cENA
SPOLU 320 € – Tento kurz absolvujete za zvýhodnenú cenu vďaka aktuálne získanej grantovej podpory financovania
Pôvodná cena vzdelávania, bez dotácie: 483 €. .
NÁZORY ABSOLVENTOV
Lektorka hneď od začiatku kurzu navodila veľmi príjemnú, pohodovú atmosféru, správala sa veľmi profesionálne a ľudsky zároveň, čo sa týka technickej stránky kurzu zvládla veľmi dobre, niektoré z nás boli pripojené online. Obsah vzdelávania naplnil moje očakávania, boli poskytnuté aj teoretické poznatky, no mali sme možnosť sami pracovať a tvoriť, čo je najlepšou možnou formou vzdelávania. |
Inšpiratívne vzdelávanie v priateľskej atmosfére. |
Ďakujem, veľa som sa naučila. Teším sa, že to obohatí moju prácu. A veľmi oceňujem, nenásilnú komunikáciu. Výborne. Už som Vás odporúčala ďalej. |
Bola som veľmi spokojná s lektorkou Zuzkou, lebo počas workshopu častokrát načrela do svojich osobných skúseností a praxe a to je najviac. Aj vďaka jej individuálnemu prístupu k účastníkom budem schopná pripravovať si hodiny artefiletiky ušité na mieru mne aj deťom v našej škole. |
Bolo to veľmi konštruktívne, zmysluplné a emočné. |
Vzdelávanie naplnilo moje očakávania. Motivovalo ma k práci s artefiletikou, ale najmä k reflexii a sebareflexii. Odkedy som bola na kurze, snažím sa do všetkých oblastí v práci s deťmi vsunúť reflexiu, viac detí počúvať a riešiť konflikty prostredníctvom nenásilnej komunikácie. Lektorka vytvorila na kurze atmosféru, vďaka ktorej som sa na kurz vždy tešila – v praxi nám ukázala, ako sa dá pracovať v bezpečnom, prijímajúcom a rešpektujúcom prostredí. Výborné bolo, že sme si techniky artefiletiky mohli vyskúšať a hneď následne urobiť s deťmi. Veľmi cenná bola aj reflexia a sebareflexia po každej hodine artefiletiky, ktorú sme robili s deťmi. |
Celé vzdelávanie bolo interaktívne, veľmi oceňujem priestor na diskusiu a riešenie konkrétnych problémov, ktoré nás práve trápili. Zuzka vždy spravila všetko preto, aby nám vysvetlila všetko čo sme chceli a potrebovali, menila obsah poľa našich potrieb. |
AKREDITÁCIA A PODMIENKY UKONČENIA VZDELÁVANIA
Rozsah vzdelávacieho programu:
50 vyučovacích hodín v rozsahu šiestich dní. Za absolvovanie každých 50 hodín inovačného vzdelávania v súlade s plánom profesijného rozvoja prináleží zamestnancovi 3 % príplatok za profesijný rozvoj. Maximálny príplatok za inovačné vzdelávanie je 12 %. Podľa § 64 ods. 2 môže pracovník uplatniť príplatok až po skončení adaptačného vzdelávania (vzdelávanie ale môže realizovať aj počas adaptačného).
Akreditácia: Kurz je akreditovaný na základe rozhodnutia Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR o oprávnení poskytovať inovačné vzdelávanie. pod číslom 1/2020 – IV. do 31. decembra 2025. Za každých 50 hodín inovačného vzdelávania po splnení podmienok je možné v škole a v školskom zariadení získať mesačného príplatku za profesijný rozvoj 3 %.
Dokument na stiahnutie: ARTEFILETIKA A INKLUZÍVNA TRIEDA v procese tvorby, reflexie a akceptácie akreditovaný program inovačného vzdelávania.
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončovanie:
Účasť najmenej 80 % z celkového rozsahu prezenčnej formy vzdelávania. Dištančná úloha – denník z realizovania hodín alebo programu,
Úpešná záverečná prezentácia inovatívneho návrhu vyučovacej jednotky pred 3 člennou skúšobnou komisiou. Po úspešnom absolvovaní a splnení podmienok ukončenia programu inovačného vzdelávania vydá poskytovateľ účastníkovi vzdelávania osvedčenie.