Nenásilná komunikácia I.
25 hodín vzdelávania. Absolvujte aj NK II s možnosťou získať príplatok 3% za profesijný rozvoj.
Vzdelávanie prebehne počas dvoch dní prezenčne v Inklucentre v Bratislave.
Ako lepšie porozumieť v konfliktoch sebe i druhým? Ako to využiť v školskom prostredí? Ako riešiť konflikty medzi žiakmi bez násilných prvkov? A ako zlepšiť a zefektívniť komunikáciu v medziľudských vzťahoch všeobecne, ale aj špecificky medzi pedagogickými, či odbornými zamestnancami, žiakmi a rodičmi? Toto a omnoho viac za naučíte na kurze Nenásilná komunikácia I..
Zažite nenásilnú komunikáciu. Zvýšite efektivitu a podporu komunikácie žiakov, zamestnancov a rodičov k spolupráci, prežívaniu väčšej radosti a slobody, pretože každý účastník pochopí, že jeho potreby majú priestor.
Komu je vzdelávanie určené?
- všetky kategórie pedagogických a odborných zamestnancov
- riaditelia a riaditeľky škôl
- verejnosť so záujmom o koncept nenásilnej komunikácie
Čo vám prinesie:
- spoznáte základné princípy nenásilnej komunikácie: kontakt so sebou, empatické počúvanie druhých a jasné sebavyjadrenie potrieb
- rozviniete schopnosť pochopiť, resp. vypočuť potreby druhého – rozvoj zručnosti prirodzenej komunikácie bez straty vlastních hraníc
- naučíte sa vyjadrovať vlastné potreby a konkrétne prosby s cieľom získania zručností v riešení konfliktov – rozvoj presného sebavyjadrovania a zručnosti „stáť si za svojim“ bez násilia
- naučíte sa prehodnotiť konfliktné situácie pomocou princípov nenásilnej komunikácie a dať veci na správnu mieru na základe zásad spokojnosti obidvoch strán – zvýšenie vlastnej zodpovednosti
O prístupe nenásilnej komunikácie
Obsah a kvalitu tohto kurzu zabezpečuje vo svete uznávaný program Nenásilnej komunikácie od Marshalla Rosenberga, zakladateľa metódy Nenásilnej komunikácie (Nonviolent Communication) a Celosvetovej organizácie pre Nenásilnú komunikáciu (International Center for Nonviolent Communication).
Marshall Rosenberg žiak C. Rogersa, zakladateľ Nenásilnej komunikácia (Nonviolent communication NVC) v dlhšom videu so slovenskými titulkami vysvetľuje humanistické princípy konceptu, ktorý je dnes uznávaný v celom svete.
Prečo je kurz potrebný práve v dnešnej zrýchlenej dobe?
Rýchly (technický) vývoj môžeme často prežívať aj ako „nátlak“… Ako keby sme museli zrýchliť seba aj naše deti. Čím viac sa však zrýchľujeme, tým viac strácame trpezlivosť a kontakt sami so sebou a trpíme nielen my, ale aj naše vzťahy.
Vedieť vedome sa spojiť sami so sebou – s našimi pocitmi a potrebami – resp. spojiť sa s druhou stranou – s jeho pocitmi a potrebami, je dnes možno viac potrebnejšie ako kedykoľvek predtým. Vytváranie priestoru na báze “výhra-výhra“, „spomalenie“ času alebo skôr samých seba, je čoraz potrebnejšia schopnosť tak v škole, ako aj na pracovisku.
Poskytnutie priestoru pre seba a pre vedomý vývoj našich vzťahov sa nám niekoľko násobne vráti (nielen) na školách. Zvyšuje sa chuť detí a pedagógov na spoluprácu, prežívajú väčšiu radosť a oslobodenie sa, pretože každý účastník vie, že jeho potreby budú vypočuté. V takejto atmosfére sa bezpečnejšie vyvíja každý účastník skupiny, tak dieťa ako aj dospelý. Zvyšuje sa efektivita práce, posilňuje sa prirodzená autorita a intuícia pedagóga aj dieťaťa, zlepšujú sa vzťahy nielen v triede, ale aj v pedagogickom kolektíve; prispieva to k životu.
Program vzdelávania:
Kurz Nenásilnej komunikácie tvorí základný filozifický rámec pre uplatňovanie inkluzívneho vzdelávania na školách postavené na princípoch humanistickej psychológie. Kurz ponúka základnú orientáciu v problematike a prvé získanie prvých zručností, spoznaní základných rámcov, porozumeniu princípov a oboznámeniu s dôležitým a špecifickým „slovníkom“ v medziľudskej komunikácii.
- Cieľ a zásady Nenásilnej komunikácie a naše hranice zodpovednosti
- rozdiely vo vnímaní diania a konfliktov, schopnosť vnímať bez hodnotenia
- čo viem a čo neviem ovplyvniť, kam sústredím svoju energiu, sila môjho zámeru
- schopnosť spojiť sa s našimi pocitmi a potrebami, zodpovednosť za uspokojovanie svojich potrieb
2. Premena energie hnevu v prospech života pomocou krokov Nenásilnej komunikácie
- čisté pozorovanie
- práca s pracovným hárkom a konkrétnym konfliktom z každodenného života
3. Sila Empatie a Odpustenie:
- čo je a čo nie je empatia podľa zásad NK
- sila počúvania a rôzne formy počúvania
- cvičenia empatie, spojenie sa s druhými
4. Čistá prosba
- vyjadrenie svojej zraniteľnosti, schopnosť prosiť namiesto žiadať
- schopnosť vnímať pozadie odpovedi „NIE“ a schopnosť sa s tým spojiť
5. Riešenie konfliktov v škole a na pracovisku
- cvičenia zamerané na riešenie konfliktov v každodennom živote
6. Formy vyjadrenia vďaky
- pochvala alebo vyjadrenie vďaky podľa zásad Nenásilnej komunikácie
Celý program prebieha interaktívnou formou, praktickými cvičeniami, spoločnou prácou v skupine, v malých skupinách, či individuálnou prácou (20% teória a 80% praxe).
Vstupné prerekvizity kurzu:
Nakoľko toto vzdelávanie tvorí základ porozumenia inkluzívneho vzdelávania, nevyžaduje žiadne špeciálne prerekvizity. Samozrejme, nápomocné je predošlé štúdium odporúčanej literatúry.
Lektori a garanti vzdelávania
Mgr. Adam Čajka
Je certifikovaným lektorom nenásilnej komunikácie (NVC Nonviolent Communication), facilitátor, mediátor a predseda platformy pre rozvoj nenásilnej komunikácie v Českej republike NVC Brno. So školami pracuje cez 10 rokov – začal v oblasti komunikácie, práca s „nenávistnými“ postojmi žiakov alebo výučby o kontroverzných témach, ktoré hýbu svetom a sú na nich diametrálne odlišné názory.
Postupne sa jeho práca presunula viac do riešenia konfliktov a podpory nastavovanie systému spravodlivosti, ktoré sú skôr restoratívne (obnovujúce) a znižujú krivdy a traumy. V práci a dialógu so vzdelávacím sektorom vidí hlboký zmysel pre budúcnosť spoločnosti, okrem toho sa venuje mediácii sporov, strategickým plánovaniam a podpore podnikania, ktoré myslia na ľudí a planétu. Vyštudoval medzinárodné vzťahy, rozvoj a životné prostredie.
Jeho supervízorom vo výcviku u Centre for Nonviolent Communication (www.cnvc.org/) je Frank Gaschler. Absolvoval výcvik v mediácii založenej na NVC (hwww.mediateyourlife.com/) u jej zakladateľa Ika Lasatera.
Lektorky a garantky pre vzdelávanie v maďarskom jazyku:
Andrea Lánczos a Eva Lukovicsová
Vzdelávanie Nenásilná komunikácia môžete absolvovať aj ako kolektív vo vašich priestoroch alebo v Inklucentre. Informujte sa na: [email protected]
Termíny
BEH MAREC 2025 – PREBEHNE PREZENČNE |
1. časť: 5. 3. 2025 (streda 10:00 – 16:30 hod.) 2. časť: 6. 3. 2025 (štvrtok 8:30 – 15:00 hod.) |
1. časť: 3. 10. 2024 (10:00 – 16:30 hod.)
2. časť: 4. 10. 2024 (8:30 – 15:00 hod.)
Cena
Cena vzdelávania: 243 ( pôvodná cena bez dotácie)
Aktuálna zľavnená cena: 219
možnosť zaplatiť v dvoch splátkach (prosím použite rovnaký variabilný symbol uvedený na faktúre).
Kurz je poskytovaný s rozličnými väčšími alebo menšími zľavami podľa získanej podpory financovania.
NÁZORY ABSOLVENTOV
Páčila sa mi,že teória bola skúšaná praktickými cvičeniami, lektor veľmi prirodzene a efektívne viedol kurz. Vyhovoval mi čas kurzu aj prestávky. Kurz bol nenásilným a nad moje očakávania. |
Som veľmi spokojná. Lektor Adam je odborník v prednášanej oblasti. Vedel reagovať na všetky otázky, webinár bol interaktívny, zaujímavý a inšpiratívny. Veľmi ďakujem. |
Adam Čajka je vyborný lektor. Pacilo sa mi, že to bolo pekne zorganizované, prijemná bezpečná atmosféra, teória pekne prepojená s praxou, povedala by som, ze kurz mal na mňa až terapeutický efekt. |
Kurz nenásilnej komunikácie splnil moje očakávania. Lektori boli vynikajúci, zorientovaní v tematike. Vďaka ich ľudskému a odbornému prístupu počas kurzu vládla príjemná, bezpečná atmosféra. Čo sa týka obsahu kurzu, získala som v praxi použiteľné a cenné informácie, základy nenásilnej komunikácie. Aj obsah kurzu splnil moje očakávania. Ďakujem pekne Inklucentru za tento vynikajúci kurz! |
– lektor erudovaný, príjemný, reflektujúci požiadavky, ktoré vyplynuli z aktuálnej situácie – vzdelávanie bolo interaktívne, veľmi podnetné – organizácia vzdelávania výborná |
Obsah aj vedenie kurzu bolo pre mňa veľmi zaujímavé, aktivity striedané s teoriou neboli vyčerpávajúce a dalo sa pekne sústrediť počas celého kurzu. Ďakujem, som veľmi spokojná a o kus múdrejšia, než pred kurzom. |
Veľmi oceňujem prácu lektora, výborný prístup, poskytnuté informácie. Prezentoval nenásilnú komunikáciu nielen ako aktuálnu tému, v ktorej sme sa vzdelávali, ale nenásilná komunikácia bola prítomná v celom jeho pôsobení na skupinu a prácu v nej. Obsah vzdelávania naplnil vysoko moje očakávania, bola som spokojná s priebehom, poskytnutými informáciami, praktickými cvičeniami. Organizácia školenia na veľmi dobrej úrovni. K dispozícii sme mali všetko potrebné, aj časovo veľmi dobre rozvrhnutý program. |
Praktické o teoretické očakávania boli splnené. Veľká vďaka. |
Lektor bol super, odborník na správnom mieste. Kurz ma obohatil v danej téme. |
SUPER! Úžasný príklad nenásilného človeka. Kurz bol praktický a dynamický, výborne zorganizované vzdelávanie aj s čajíkom a občerstvením. ***** |
Lektor Adam je skvelý človek, jeho prejav a informácie, ktoré odovzdáva sú veľmi príjemné, tiež praktické cvičenia a aktivity mali ten správny náboj. Obsah vzdelávania splnil moje očakávania, rovnako organizácia vzdelávania bola zvládnutá na výbornú. |
– zrozumiteľný, empatický, trpezlivý, vysoká odbornosť a znalosť problematiky aj na praktickej úrovni, – očakávania naplnené-uvedomenie si nedostatkov vo svojej komunikácii vďaka trénovaniu nenanásilnej komunikácie – nie je čo vytknúť – komunikácia, priestrory, občerstvenie…. cítila som sa konfortne, skvelá atmosféra, nič mi nechýbalo 🙂 |
S každou zložkou som bola spokojná. Lektor ma namotivoval a oceňujem, že sme ho mohli pozorovať v rolových aktivitách. Obsah – nemala som žiadne očakávania a som rada že to bol kurz zameraný na nácvik. Saška nám zabezpečila všetko starala sa o nás, info boli jasné, našla som vás hneď. |
Lektor bol veľmi dobrý. Oceňujem, že prispôsobil obsah vzdelávania, bolo to celé veľmi kontaktné a šité na mieru. Organizácia vzdelávania bola fajn. |
AKREDITÁCIA A PODMIENKY UKONČENIA VZDELÁVANIA
Rozsah vzdelávacieho programu:
25 hodín. Za absolvovanie každých 50 hodín inovačného vzdelávania v súlade s plánom profesijného rozvoja prináleží zamestnancovi 3 % príplatok za profesijný rozvoj. Maximálny príplatok za inovačné vzdelávanie je 12 %. Podľa § 64 ods. 2 môže pracovník uplatniť príplatok až po skončení adaptačného vzdelávania (vzdelávanie ale môže realizovať aj počas adaptačného).
Pre získanie Osvedčenia o ukončení inovačného vzdelávania je potrebné absolovať aj vzdelávanie Nenásilná komunikácia II.
Akreditácia: Kurz je akreditovaný na základe rozhodnutia Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR o oprávnení poskytovať inovačné vzdelávanie. pod číslom 1/2020 – IV. do 31. decembra 2025. Za každých 50 hodín inovačného vzdelávania po splnení podmienok je možné v škole a v školskom zariadení získať mesačného príplatku za profesijný rozvoj 3 %.
Dištančná úloha a podmienky získania Osvedčenia:
Vypracovanie písomnej úlohy: Denníkový záznam – rozbor situácie. Reflektovanie videa Nenásilnej komunikácie od Marshalla Rosenberga, ktoré prebehne počas 2. stretnutia. V závere kurzu prebehne cvičenie, na ktorom je potrebná aktívna účasť.
Maximálna absencia pre získanie osvedčenia sú 2 hodiny. Kurz je možné absolvovať aj bez získania Osvedčenia.
Nenásilná komunikácia I. akreditovaný program inovačného vzdelávania. Dokument na stiahnutie.
ORGANIZAČNÉ POKYNY
Vzdelávanie prebehne v priestoroch Inklucentra na Hattalovej 12, Bratislava – Nové Mesto. Ubytovanie a strava nie je v cene. Podrobné organizačné pokyny dostávajú účastníci 4 dni pred samotným kurzom.