Samovražda deviataka v Parchovanoch, konflikty žiakov v škole vo Vajnoroch ani útok nožom v škole vo Vrútkach spred troch rokov podľa psychológa a pedagóga Viktora Križa nepriniesli spoločenskú sebareflexiu ani potrebnú zmenu vzdelávacieho systému. „Stále nie sme ochotní pripustiť si, že škola má mať aj iný ako vzdelávací charakter. Pritom nám to už v 17. storočí opakovane pripomínal Komenský.“
Rovnako ako v predošlých dekádach, aj dnes zostáva v školách najdôležitejšou prioritou čítanie, písanie a počítanie. „Duševné zdravie dnešných detí je výsledkom výchovy generácie, ktorá vyrastala pred tridsiatimi rokmi. Takže ak niekto tvrdí, že to vtedy fungovalo, pýtam sa, ako je možné, že hovoríme, že dnešné deti v riešení konfliktov zlyhávajú,“ vraví odborník.
Čítajte celý rozhovor Ivety Tanoczkej s Viktorom Križom na dennikn.sk: https://dennikn.sk/3760152/psycholog-viktor-krizo-v-skolach-maju-visiet-plagaty-o-priatelstve-a-nie-o-sikanovani-z-tragedii-sme-sa-zatial-nepoucili/
Viac o iniciatíve #Načúvamejsi na: www.nacuvajmesi.sk
Dobré správy treba šíriť. Využite svoju obľúbenú sieť alebo to jednoducho povedzte ďalej: