Nahrávka webináru vzdelávanie detí s mentálnym znevýhodnením
40,00€
Popis
Diskutujme spolu o možnostiach vzdelávania žiakov s mentálnym znevýhodnením v bežných základných školách.
Na webinári sa dozviete čo prinášajú nové legislatívne úpravy (novela školského zákona). Povieme si o inkluzívnych postupoch, nastavení IVP, výmene vzájomných skúseností zo škôl. Dozviete sa aj, čo prinášajú aj skúsenosti zo zahraničia (portugalský, nemecký, český, fínsky a nórsky model), ktoré vďaka Erasmus+ postupne objavujeme.
KOMU JE WEBINÁR URČENÝ?
- pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
- pracovníci CPP, centrá včasnej intervencie
LEKTORI VZDELÁVANIA
PhDr. PaedDr. Mgr. Viktor Križo, PhD.
Pôsobí ako riaditeľ v Inklucentre a ako psychológ a špeciálny pedagóg v CPP BA 3. Venuje sa humanistickej psychológii (C. Rogers, M. Rosenberg, G. Landreth) a jej implementácii do školského prostredia. Garantuje inovačné vzdelávanie a lektoruje kurzy v oblasti školskej legislatívy. Venuje sa osvetovej činnosti, terénnej práci a komplexnej podpore detí v riziku.
Mgr. Zuzana Suchová, Platforma rodín
Vedie linku laickej podpory INKLULINKA. Venuje sa presadzovaniu potrieb a práv rodín detí so zdravotným znevýhodnením pred orgánmi verejnej správy.Realizuje sa aj v oblasti: inkluzívne vzdelávanie, problém uzatvorenej vzdelávacej cesty pre deti s intelektuálnym znevýhodnením, zber a vyhodnocovanie podnetov rodičov, laické poradenstvo.
HODNOTENIA ÚČASTNÍKOV
- Lektori boli veľmi milí a poskytli praktické informácie o tejto problematike a zároveň aj ja som sa uistila, že či to čo momentálne pri takýchto žiakoch robíme je dobre a správne. No bez podporných tímov aj na malých školách je vzdelávanie takýchto detí veľmi náročné, najmä keď nie je dostatok asistentov učiteľa, keďže sa to prerozdeľuje podľa počtu žiakov na škole a aj podľa žiakov so ŠVVP na škole a ich diagnóz. Malé školy, napriek tomu, že sa snažia o inkluzívne vzdelávanie a zároveň aj o svoje vlastné školské prežitie, idú veľakrát na hranice svojich možností a schopností.
- Kontroverzná téma, škoda, že nebolo viac konkrétnych príkladov toho, čo sa už osvedčilo pri integrácii MR v ZŠ.
- Ja som bola spokojná, moje očakávania sa naplnili.
- Málo času v úvodnej časti, aj pri práci v skupinách. Postupne sa vytvárali otázky ako k legislatíve, tak aj pri téme vzdelávania žiakov s mentálnym znevýhodnením.
- Lektorka a lektor, ktorí sa podieľali na tomto webinári, mi poskytli kvalifikované poznatky z danej oblasti. Je to téma, o ktorej by sa dalo v súčasnej dobe hovoriť veľmi dlho.
- Na webinári bolo veľa účastníkov pre tak široko diskutovanú tému, nebolo možné dostať sa k všetkým otázkam, či diskutovať navzájom. Lektori vecne reagovali v prípade skĺzvania témy, čo veľmi pozitívne hodnotím.
- Bola som veľmi spokojná, vrele odporúčam.