Grunnlaget II.
Pre absolventov vzdelávania Grunnlaget – komplexná metóda rozvoja učenia. Termín budeme posúvať, vzdelávanie sa uskutoční začiatkom roka 2023. Prosím zaregistrujte sa a o presnom termíne Vás budeme včas informovať.
Vzdelávanie úzko nadväzuje na Grunnlaget I. (Grunnlaget -komplexná metóda rozvoja učenia) a rozširuje ho do praxe. Frekventanti majú možnosť tu prakticky uchopiť väčšinu základných pojmových systémov (podľa M. Nyborga) a pod intervíziou skupiny a vedením lektorky navrhovať a prakticky skúšať konkrétne aktivity pre svojich žiakov/deti/klientov.
Účasť je možné len pre absolventov vzdelávania Grunnlaget I.
Ponúkame vám možnosť naučiť sa unikátnu metódu práce a podpory rozvoja základných procesov myslenia od nórskych zakladateľov metódy Gunvor Sonnesyn a Morten A. Hem z organizácie Pedverket Kompetanse.
Aj absolvovaním tohto vzdelávania môžete získať Osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania, ktoré vás oprávňuje žiadať o príplatok za profesijný rozvoj u svojho zamestnávateľa. Je potrebné absolvovať Grunnlaget I. a Grunnlaget II., 5 webinárov podľa vlastného výberu a spracovať dištančné úlohy. Viac o podmienkach v článku: Akreditované webináre pre inkluzívne vzdelávanie.
O METÓDE GRUNNLAGET:
Grunnlaget metóda pomáha deťom rozvinúť vlastnú schopnosť učiť sa. Metóda pochádza z Nórska. Deti si, pomocou jednoduchých cvičení, zvnútorňujú základné pojmy ako je farba, veľkosť, počet či tvar. Potom, čo si deti základné kategórie osvoja, hľadajú rozdiely a podobnosti.
Metóda Grunnlaget je previazaná v tréningu základných kognitívnych princípov – diskriminácie, asociacie a následne prichádza i generalizácia. Bez týchto procestov je abstraktné myslenie, ktoré je potrebné pre štúdium 2. stupňa ZŠ takmer nemožné.
Metóda je vhodná pre predškolský ročník MŠ a v práci na 1. stupni ZŠ predovšetkým pre učiteľov a učiteľky, ktorí sú s deťmi v dennodennom kontakte.
Metóda grunnlaget je využiteľná ako pri práci s deťmi so špecifickými vzdelávacími potrebami, tak aj s bežnými žiakmi v predškolskom a mladšom školskom veku.
KOMU JE VZDELÁVANIE URČENÉ?
- učiteľ/učiteľka 1.stupňa
- učiteľ/učiteľka materskej školy
- pedagogický asistent/pedagogická asistentka
- špeciálny pedagóg/pedagogička
- učiteľ/učiteľka profesijného rozvoja
- metodici,
- lektori
Podmienkou je práca s triedou/skupinou detí v materskej škole alebo na prvom stupni (mladšie deti).
Účastníci získajú certifikát na uplatňovanie metódy v praxi.
ŠKOLITEĽKA
Karolína Ranglová
Pochádza a žije v Českej republike. Jej profesiou je špeciálna pedagogika a terapia, ktorej sa venuje od roku 2005 – pracovala so sociálne znevýhodnenými deťmi v sociálne vylúčených lokalitách. Vďaka nim pochopila význam sprostredkovaného učenia, stability, režimu, človečenstva, lásky a zdravých vzťahov v rozvoji dieťaťa.
Cez ďalšie pracovné skúsenosti v školstve – materská škola (štátna) a Svobodná základní škola, o.p.s. (súkromná) – sa vrátila ku špeciálnej pedagogike, a to do odboru poradenstva a terapie – pracuje v poradni pre deti a rodiny v kríze ako canisterapeutka a špeciálna pedagogička, hlavnou témou jej práce je odborné poradenstvo deťom s traumou.
Venuje sa sprostrekovanému učeniu, metóde GRUNNLAGET, ktorú vyštudovala v Nórsku a v ČR sa venuje jej využitiu a školeniam. Vo svojej praxi využíva tiež metódy FIE. Má výcvik v systemickej supervízii.
V rámci práce s deťmi využíva dynamickú diagnostiku kognitivných funkcií, v ktorej sa ďalej vzdeláva (výcvik v metóde ACFS a LPAD). Pri práci využíva metódu canisterapie, silu psieho srdca spoznala už pred 14timi rokmi a momentálne vychováva do praxe už štvrtého parťáka.
Termíny:
10. 12. 2022 (9:00 – 17:00) |
Cena:
Vďaka grantovej podpore Európskej únie je cena symbolická: 10 €
ORGANIZÁCIA VZDELÁVANIA:
Vzdelávanie prebehne v priestoroch Inklucentra. Organizačné pokyny zašleme účastníkom emailom 3 dni pred vzdelávaním.