
Zmyslové regulačné stratégie v škole – koncept Bez Terapie
Všetci sme zmyslové bytosti. Každý deň zmysly formujú to ako vnímame svet. Či už je to pocit slnka na koži, vypočutie si príjemnej hudby, alebo chuť upokojujúceho jedla, naše zmysly neustále pracujú a ovplyvňujú naše emócie, myšlienky a činy.

Aj absolvovaním tohto vzdelávania môžete získať získať Osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania, ktoré vás oprávňuje žiadať o príplatok 3% – 12% za profesijný rozvoj u svojho zamestnávateľa. Je potrebné absolvovať aspoň toto vzdelávanie plus 8 webinárov. Viac o podmienkach v článku: Akreditované webináre pre inkluzívne vzdelávanie.
Zmyslové zážitky nie sú len súčasťou nášho života, sú základom toho, ako sa pohybujeme, správame a vnímame vo svete. Zároveň každý z nás vníma zmyslové impulzy inak. To, čo je pre jednu osobu upokojujúce, môže byť pre druhého zdrvujúce. Zmyslové ťažkosti môžu ovplyvniť správanie, pohyb, koordináciu a koncentráciu a majú veľký vplyv na sebaúctu, čo môže následne ovplyvniť účasť detí na každodenných aktivitách, vzdelávaní, učení a hre.
Zmyslovo inkluzívne školy sú o pochopení týchto rozdielov a učení sa, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môže prosperovať každý. Zároveň ide o prerámcovanie pohľadu na správanie dieťaťa a jeho potrieb. Vytváranie zmyslovo inkluzívnych škôl je o:
- porozumení dopadu zmyslových stimulov na človeka,
- spoznávaní vlastného prežívania na telesnej úrovni u každého žiaka a dospelého,
- hľadanie regulačných stratégií vhodných do školského prostredia,
- vedomá práca s prostredím v školách tak, aby sa minimalizovali rušivé podnety a stimulovala u žiakov koncentráciu a exekutívne funkcie.
Vzdelávanie má dve časti:
1. Zmyslové vnímanie a regulačné stratégie v škole
V úvodnej časti sa dozviete ako môžu učitelia, prípadne rodičia identifikovať kritické momenty v správaní a ako môžu nasmerovať podporu pre dieťaťa pomocou zmyslových stratégií. Povieme si o zmyslovom preťažení, ale aj nedostatočnej zmyslovej stimulácii a dôsledkoch, ktoré vidíme u žiakov v škole.
2. Zavádzanie pomôcok a cvičenie v kruhu
Druhá, praktická časť je zameraná na podporu detí cez reguláciu zmyslových podnetov zvládať vlastné prežívanie najmä v školskom prostredí, kde sú na nich kladené zvyčajne väčšie nároky. Budeme sa venovať tomu ako zavádzať regulačné pomôcky do tried, ako pracovať s pohybom a ako si vhodne usporiadať triedne a tiež školské prostredie.
KOMU JE WEBINÁR URČENÝ?
- pedagogické asistentky / pedagogickí asistenti
- špeciálne pedagogičky / špeciálni pedagógovia
- školské psychológičky/ školskí psychológovia
- sociálne pedagogičky / sociálni pedagógovia
- učitelia/učiteľky MŠ a ZŠ
- pracovníci CPP
- vedúci krúžkov v školských zariadeniach
- pre ľudí pracujúcich v materských centrách
LEKTORKA VZDELÁVANIA
PaedDr. Vladimíra Ďurčová

„Tam, kde si všetci myslia to isté, sa veľa nemyslí“ 🙂
Špeciálna pedagogička, pracuje v školstve a zároveň v súkromnej poradni Edu-spec. Externá lektorka pre Inklucentrum a iné spriaznené organizácie. Najviac využívaným princípom pri práci s dieťaťom je pohyb ako „hnací“ motor myslenia a učenia sa.
Mgr. Zuzana Krnáčová, MA, PhD.

Vyštudovala učiteľstvo výtvarnej výchovy, neskôr M.A. v arteterapii vo Veľkej Británii a doktorandské štúdium v Bratislave. Pôsobila doma i v zahraničí ako terapeutka, liečebná pedagogička v rôznych zariadeniach pre deti v riziku. Posledné roky ako expertka pomáha pri implementácii komplexnej podpory detí v riziku v školskom prostredí, podpore artefiletike a reflexie do vyučovania, napomáha širokému odbornému chápaniu inkluzívneho vzdelávania a multidisicplinárneho prístupu v rámci Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie a iných projektov. V Centre pôsobí ako lektorka a expertka pre vzdelávanie odborných zamestnancov.
Vzdelávanie bude ilustrované mnohými praktickými skúsenosťami zo škôl, ktoré už vďaka konceptu BezTerapie začali pracovať so zmyslovými regulačnými stratégiami.
Čo si zo vzdelávania odnesiete:
- postup zavádzania senzomotorických pomôcok do triedy
- postup regulačného kruhového cvičenia
- jednoduché pohybové aktivity na zníženie napätia v tele
- návrhy na prácu s prostredím
- možnosť ďalších online konzultácií
TERMÍN
1.časť: 21. 5. 2025 (streda), 14:00 – 18:00
2. časť: 22. 5. 2025 (štvrtok), 14:00 – 18:00
ORGANIZAČNÉ POKYNY:
Webinár prebehne online, v prostredí programu zoom. Prosíme, zoom si nainštalujte. Link Vám zašleme samostatným emailom najneskôr 5 hodín pred samotným webinárom. Ak ste link nedostali na Váš email, kontaktujte nás na +421 949 004 911.
Na webinári je potrebné mať kvalitné internetové pripojenie a zapnutú kameru. V prípade technických problémov na Vašej strane nie je možné vrátiť platbu za školenie, kontaktujte nás a budeme hľadať riešenie. STORNO PODMIENKY
CENA
Aktuálna cena: 90 €
NÁZORY ABSOLVENTOV
Vzdelávanie sa nieslo vo veľmi príjemnej atmosfére, lektorky jednoznačne vedeli, o čom rozprávajú, rozprávali veľmi zrozumiteľne a záležitosti, ktoré sa preberali boli veľmi praktické a ihneď aplikovateľné v praxi. V kolektíve sme si informácie ihneď zdieľali a boli sme prekvapené/rozčúlené/zarazené.., prečo sa regulačné zmyslové stratégie nevyučujú na pedagogických školách (neviem, ako na stredných, ale na VŠ sme to ani jedna nezažili, dokonca ani špec. pedagogička) a pritom to môže mať obrovský vplyv na učenie sa, správanie žiakov, pracovnú klímu v triede atď. Nikdy sme si nemysleli, že naša úžasná, farebná a veľmi bohatá výzdoba na stenách, môže žiakom škodiť 🙁 Organizácia vzdelávania bola OK. Klobúk dole pred lektorkami 10/10. Ďakujeme, ideme na to 🙂 |
Lektorky sa dobre počúvali, téma bola prehľadne podaná, aj spracovaná v prezentovaných materiáloch. Páčilo sa mi, že nebol problém ani so zodpovedaním otázok v chate. Obsah bol zrozumiteľne podaný, bolo nám poskytnuté množstvo informácii v komplexnom ,,balíčku,, – aj teoretické pozadie, vysvetlenie, aj návrhy praktického využitia. Organizácia a informácie boli prehľadné, doručené načas, prestávky v priebehu dňa boli akurát, nepostrehla som nijaký organizačný problém. 🙂 |
Ďakujem za skvelé stretnutie. Mám pocit, že každá téma, ktorú sme spolu na vzdelávaní mali možnosť si vypočuť by si zaslúžila možno aj viac času. Veľmi oceňujem v rámci vzdelávania príklady a skúsenosti z praxe. To je to čo má pre mňa obrovskú hodnotu. |
Na vzdelávanie som sa prihlásila nielen pre jeho názov a tému, ktorá ma osobne značne zaujala, ale aj pre lektorky, ktorých tváre a mená boli pre mňa na prvú zárukou kvality. Zuzku mám osobne zažitú z artefiletiky a Vlaďu som mala možnosť počuť a vidieť na online vzdelávaní a bola som si vedomá, že má veľký repertoár bohatých praktických skúseností.. takže som neváhala a moje očakávania boli na 100 percent naplnené, ďakujem dievčatá. |
Lektorky veľmi erudovné a zapálené pre tému. Obsah vzdelávania splnil moje očakávania, presne toto som potrebovala na začiatočné sa zorientovanie v téme. Nakoplo ma to s kolegyňou rozmýšľať, či a ako vieme túto tému odpromovať na našej škole a vyskúšať pilotné uvedenie do jednej triedy. Ako úvod do témy to bolo výživné, možno by som potrebovala aj viac času na lepšie ujasnenie si témy, a tiež škoda, že sme mali menej času na praktické aktivity, cvičenia. Organizácia vzdelávania – všetko super. |