webinar regulacne zmyslove strategie1

Regulačné zmyslové stratégie

Všetci sme zmyslové bytosti. Každý deň zmysly formujú to ako vnímame svet. Či už je to pocit slnka na koži, vypočutie si príjemnej hudby, alebo chuť upokojujúceho jedla, naše zmysly neustále pracujú a ovplyvňujú naše emócie, myšlienky a činy.

Zmyslové zážitky nie sú len súčasťou nášho života, sú základom toho, ako sa pohybujeme, správame a vnímame vo svete. Zároveň každý z nás vníma zmyslové impulzy inak. To, čo je pre jednu osobu upokojujúce, môže byť pre druhého zdrvujúce. Zmyslové ťažkosti môžu ovplyvniť správanie, pohyb, koordináciu a koncentráciu a majú veľký vplyv na sebaúctu, čo môže následne ovplyvniť účasť detí na každodenných aktivitách, vzdelávaní, učení a hre. 

Zmyslovo inkluzívne školy sú o pochopení týchto rozdielov a učení sa, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môže prosperovať každý. Zároveň ide o prerámcovanie pohľadu na správanie dieťaťa a jeho potrieb. Vytváranie zmyslovo inkluzívnych škôl je o:

  • porozumení dopadu zmyslových stimulov na človeka,
  • spoznávaní vlastného prežívania na telesnej úrovni u každého žiaka a dospelého,
  • hľadanie regulačných stratégií vhodných do školského prostredia,
  • vedomá práca s prostredím v školách tak, aby sa minimalizovali rušivé podnety a stimulovala u žiakov koncentráciu a exekutívne funkcie. 

Vzdelávanie má dve časti:

1. Zmyslové vnímanie a regulačné stratégie v škole

V úvodnej časti sa dozviete ako môžu učitelia, prípadne rodičia identifikovať kritické momenty v správaní a ako môžu nasmerovať podporu pre dieťaťa pomocou zmyslových stratégií. Povieme si o zmyslovom preťažení, ale aj nedostatočnej zmyslovej stimulácii a dôsledkoch, ktoré vidíme u žiakov  v škole. 

2. Zavádzanie pomôcok a cvičenie v kruhu

Druhá, praktická časť je zameraná na podporu detí cez reguláciu zmyslových podnetov zvládať vlastné prežívanie najmä v školskom prostredí, kde sú na nich kladené zvyčajne väčšie nároky. Budeme sa venovať tomu ako zavádzať regulačné pomôcky do tried, ako pracovať s pohybom a ako si vhodne usporiadať triedne a tiež školské prostredie.

IKONA OSVEDCENIE 02

Aj absolvovaním tohto webinára môžete získať získať Osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania, ktoré vás oprávňuje žiadať o príplatok za profesijný rozvoj u svojho zamestnávateľa. Je potrebné absolvovať aspoň 10 webinárov s označením akreditované. Viac o podmienkach v článku: Akreditované webináre pre inkluzívne vzdelávanie.

KOMU JE WEBINÁR URČENÝ?

  • pedagogické asistentky / pedagogickí asistenti
  • špeciálne pedagogičky / špeciálni pedagógovia
  • školské psychológičky/ školskí psychológovia
  • sociálne pedagogičky / sociálni pedagógovia
  • učitelia/učiteľky MŠ a ZŠ
  • pracovníci CPP
  • vedúci krúžkov v školských zariadeniach
  • pre ľudí pracujúcich v materských centrách

LEKTORKA VZDELÁVANIA

PaedDr. Vladimíra Ďurčová

Durcova lektorka

„Tam, kde si všetci myslia to isté, sa veľa nemyslí“ 🙂

Špeciálna pedagogička, pracuje v školstve a zároveň v súkromnej poradni Edu-spec. Externá lektorka pre Inklucentrum a iné spriaznené organizácie. Najviac využívaným princípom pri práci s dieťaťom je pohyb ako „hnací“ motor myslenia a učenia sa.

Mgr. Zuzana Krnáčová, MA, PhD.

Zuzana Krnacova lektorka Centrum inkluzivneho vzdelavania

Vyštudovala učiteľstvo výtvarnej výchovy, neskôr M.A. v arteterapii vo Veľkej Británii a doktorandské štúdium v Bratislave. Pôsobila doma i v zahraničí ako terapeutka, liečebná pedagogička v rôznych zariadeniach pre deti v riziku. Posledné roky ako expertka pomáha pri implementácii komplexnej podpory detí v riziku v školskom prostredí, podpore artefiletike a reflexie do vyučovania, napomáha širokému odbornému chápaniu inkluzívneho vzdelávania a multidisicplinárneho prístupu v rámci Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie a iných projektov. V Centre pôsobí ako lektorka a expertka pre vzdelávanie odborných zamestnancov.

Vzdelávanie bude ilustrované mnohými praktickými skúsenosťami zo škôl, ktoré už vďaka konceptu BezTerapie začali pracovať so zmyslovými regulačnými stratégiami.

Čo si zo vzdelávania odnesiete:

  • postup zavádzania senzomotorických pomôcok do triedy
  • postup regulačného kruhového cvičenia
  • jednoduché pohybové aktivity na zníženie napätia v tele
  • návrhy na prácu s prostredím
  • možnosť ďalších online konzultácií

TERMÍN

12. 2. 2025 (streda), 9:00 – 16:00 (obedová prestávka od 12:00-13:00)

ORGANIZAČNÉ POKYNY:

Webinár prebehne online, v prostredí programu zoom. Prosíme, zoom si nainštalujte. Link Vám zašleme samostatným emailom najneskôr 5 hodín pred samotným webinárom. Ak ste link nedostali na Váš email, kontaktujte nás na +421 949 004 911.

Na webinári je potrebné mať kvalitné internetové pripojenie a zapnutú kameru. V prípade technických problémov na Vašej strane nie je možné vrátiť platbu za školenie, kontaktujte nás a budeme hľadať riešenie. STORNO PODMIENKY

CENA

Aktuálna cena: 90 €

Kúpa kurzu

Form/ticket icon icon
Regulačné zmyslové stratégie
Form/up small icon icon Form/down small icon icon
Dostupné Lístky: 30
Kurz "Regulačné zmyslové stratégie" je v tomto termíne vypredaný. Vyberte iný termín.

Dátum

12 feb 2025

Čas

9:00 - 16:00

Cena

90.00€

Labels

Akreditovaný,
Nové,
Webinár

Organizátor

Inklucentrum
Phone
+421 949 004 911
Email
[email protected]
Registrovať