Riaditeľ Inklucentra, psychológ, špeciálny pedagóg a učiteľ.
Inkluzívne vzdelávanie napomáha rozvoju každého ČLOVEKA.
Viktor Križo vyštudoval učiteľstvo matematiky, špeciálnu pedagogiku, teológiu, psychológiu a psychoterapiu (PCA) v Bratislave, Trnave i v Brne.
Dvanásť rokov pôsobil ako učiteľ matematiky a špeciálny pedagóg. Aktuálne pracuje ako psychológ a psychoterapeut v Centre poradenstva a prevencie v Bratislave 3. Je šíriteľom konceptu inkluzívneho vzdelávania postaveného na humanistickej psychológii slobody a zodpovednosti C. Rogersa, Maslowa a modelu Nenásilnej komunikácie. Garantuje inovačné vzdelávanie v Inklucentre a lektoruje kurzy. V Slovenskej komore učiteľov advokuje tému demokratizácie v školách.
ODBORNÝ ŽIVOTOPIS
Osobné údaje | |
PhDr. PaedDr. Mgr. Viktor Križo, PhD. | |
Pracovné zaradenie | učiteľ, špeciálny pedagóg, psychológ, teológ, supervízor, terapeut |
Vzdelávanie | |
· 2019-2024: akreditovaný psychoterapeutický výcvik PCA
· 2023: PhDr. psychológia, PEVŠ Bratislava · 2020-2022: akreditovaný výcvik supervízorov, VUDPaP, Coachingplus · 2016-2023: vzdelávanie v Nenásilnej komunikácii (250 hodín) · 2019: Mgr. štúdium psychológie, PEVŠ Bratislava · 2018: Ph.D. postgraduálne doktorské štúdium, PdF MU Brno · 2018: výcvik Nedirektívnej terapie hrou PCA (113 hodín) · 2017: Bc. psychológia, FF TU Trnava · 2014: PaedDr. rigorózna skúška, PdF UK Bratislava · 2014: Výcvik Integratívna práca s motiváciou a zmenou v komplexných systémoch rodín a inštitúciach (216 hodín) · 2012: Mgr. katolícka teológia, TF UK Bratislava · 2012: špeciálna pedagogika, PdF UK Bratislava · 2008: Mgr. učiteľstvo MAT-NBV, PdF TU Trnava |
|
Zamestnanie, skúsenosti | 2023 – člen Komisie pri Monitorovacom výbore pre Program Slovensko 2021 – 2027 pre Cieľ 4 politiky súdržnosti EÚ
2022 – koordinátor študentských praxí, Pedagogická fakulta Trnava 2020 – terénny špeciálny pedagóg, CPPPaP, Vajnorská 98/D, Bratislava 3, 2020 – 2022 – externý expert v národných projektoch VUDPaP, ŠPÚ, MPC 2019 – riaditeľ Inklucentra-Centra inkluzívneho vzdelávania 2019 – 2020 – koordinátor národnej Stratégie inkluzívneho vzdelávania, VÚDPaP 2018 – 2023 – člen Komisie pri MV OP Ľudské zdroje pre PO 1 Vzdelávanie, 2015 – 2019 – učiteľ matematiky, špeciálny pedagóg, Základná škola, Dubová 1, 811 04 Bratislava, projektový manažér projektov: Na ceste k inklúzii (2018/2019, NDS) a Reflexia slobody a zodpovednosti (2018/2019, Pontis) 2017 – 2018 – odborný pracovník, medzinárodný projekt Preparing Primary Teachers to Lead Inclusive Education PRETTy, Erazmus+, 2016 – 2018 – editor, odborný garant publikácie Triedny učiteľ, Raabe, 2014 – 2015 – Odborný zamestnanec – špeciálny pedagóg v OP Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí, VÚDPaP, 2014 – 2015 – odborný poradca vo vzdelávaní v v rámci národného projektu Profesijný a kariérový rast pedagogických zamestnancov, MPC, Bratislava, 2010 – 2015 – učiteľ, špeciálny pedagóg, Základná škola, Medzilaborecká 11, 821 01 Bratislava, 2008 – 2010 – učiteľ, Spojená škola sv. Františka z Assisi, Karloveská 32, Bratislava. |
vedecko-výskumný životopis |
Diplomová práca, Pedagogický fakulta, Trnava 2008 – učiteľstvo pre 2. stupeň ZŠ (matematika – náboženská výchova)
Záverečná práca, UK Bratislava 2012, Rozširujúce štúdium špeciálnej pedagogiky (Poradenstvo) – „Triedny učiteľ a jeho významná úloha pri koordinácii žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami“
Diplomová práca, UK Bratislava, teológia, 2012
Rigorózna práca, UK Bratislava 2013 – „Vplyv slovného hodnotenia na edukáciu problémových detí“
Bakalárska práca, psychológia, Trnava 2017 – „Sprevádzanie smútiacich detí v školskom prostredí“
Dizertačná práca, Brno, Masarykova univerzita 2018 – „Inkluzívna podpora potrieb u detí v riziku v školskom prostredí“
Diplomová práca, Bratislava 2019, psychológia, „Terapia hrou v školskom prostredí“
Rigorózna práca, Bratislava 2023, psychológia, „Psychológia moci v školskom prostredí“