
Grunnlaget komplexná metóda rozvoja učenia
Termín vzdelávania: 1. – 2. júla. Vzdelávanie prebehne prezenčne v priestoroch Inklucentra. Metóda vhodná predškolský vek a 1. stupeň ZŠ pri práci s deťmi so špecifickými potrebami ako aj bežnými žiakmi. GRUNNLAGET pomáha deťom rozvinúť vlastnú schopnosť učiť sa.
Ponúkame vám možnosť naučiť sa unikátnu metódu práce a podpory rozvoja základných procesov myslenia od nórskych zakladateľov metódy Gunvor Sonnesyn a Morten A. Hem z organizácie Pedverket Kompetanse. Webinár povedie skúsená lektorka vzdelávania s certifikáciou od autorov metódy Grunnlaget, ktorá vám sprostredkuje svoje znalosti a v praxi vyskúšané zručnosti.
Pôjde o viacdňové vzdelávanie.
O METÓDE GRUNNLAGET:
Grunnlaget metóda pomáha deťom rozvinúť vlastnú schopnosť učiť sa. Metóda pochádza z Nórska. Deti si, pomocou jednoduchých cvičení, zvnútorňujú základné pojmy ako je farba, veľkosť, počet či tvar. Potom, čo si deti základné kategórie osvoja, hľadajú rozdiely a podobnosti.
Metóda Grunnlaget je previazaná v tréningu základných kognitívnych princípov – diskriminácie, asociacie a následne prichádza i generalizácia. Bez týchto procestov je abstraktné myslenie, ktoré je potrebné pre štúdium 2. stupňa ZŠ takmer nemožné.
Metóda je vhodná pre predškolský ročník MŠ a v práci na 1. stupni ZŠ predovšetkým pre učiteľov a učiteľky, ktorí sú s deťmi v dennodennom kontake.
Metóda grunnlaget je využiteľná ako pri práci s deťmi so špecifickými vzdelávacími potrebami, tak aj s bežnými žiakmi v predškolskom a mladšom školskom veku.
KOMU JE VZDELÁVANIE URČENÉ?
- učiteľ/učiteľka 1.stupňa
- učiteľ/učiteľka materskej školy
- pedagogický asistent/pedagogická asistentka
- špeciálny pedagóg/pedagogička
- učiteľ/učiteľka profesijného rozvoja
- metodici,
- lektori
Podmienkou je práca s triedou/skupinou detí v materskej škole alebo na prvom stupni (mladšie deti).
Účastníci získajú licencovaný certifikát na uplatňovanie metódy v praxi.
ŠKOLITEĽKA
Karolína Ranglová

Pochádza a žije v Českej republike. Jej profesiou je špeciálna pedagogika a terapia, ktorej sa venuje od roku 2005 – pracovala so sociálne znevýhodnenými deťmi v sociálne vylúčených lokalitách. Vďaka nim pochopila význam sprostredkovaného učenia, stability, režimu, človečenstva, lásky a zdravých vzťahov v rozvoji dieťaťa.
Cez ďalšie pracovné skúsenosti v školstve – materská škola (štátna) a Svobodná základní škola, o.p.s. (súkromná) – sa vrátila ku špeciálnej pedagogike, a to do odboru poradenstva a terapie – pracuje v poradni pre deti a rodiny v kríze ako canisterapeutka a špeciálna pedagogička, hlavnou témou jej práce je odborné poradenstvo deťom s traumou.
Venuje sa sprostrekovanému učeniu, metóde GRUNNLAGET, ktorú vyštudovala v Nórsku a v ČR sa venuje jej využitiu a školeniam. Vo svojej praxi využíva tiež metódy FIE. Má výcvik v systemickej supervízii.
V rámci práce s deťmi využíva dynamickú diagnostiku kognitivných funkcií, v ktorej sa ďalej vzdeláva (výcvik v metóde ACFS a LPAD). Pri práci využíva metódu canisterapie, silu psieho srdca spoznala už pred 14timi rokmi a momentálne vychováva do praxe už štvrtého parťáka.
MATERIÁLY:
Účastník dostane metodiku a materiály. V cene vzdelávania je aj následne supervízia.
ORGANIZÁCIA VZDELÁVANIA:
Výcvik prebehne v priestoroch Inklucentra. Organizačné pokyny zašleme účastníkom emailom 3 dni pred vzdelávaním.

