Matematika cez Grunnlaget – metódu pojmového učenia.
Unikátny webinár s Gunvor Sønnesyn z Nórska ako naučiť deti základy matematického myslenia. Matematika cez Grunnalaget – metódu pojmového učenia. Počas webinára bude zabezpečený preklad do slovenčiny.
Webinár je rozdelených do 2 dní.
PROSÍM pre dočasný technický problém použite na prihlásenie tento link nižšie:
Vzdelávanie nadväzuje na Grunnlaget I. a II. (Grunnlaget -komplexná metóda rozvoja učenia) – účasť na predošlých vzdelávaniach Grunnlaget však nie je podmienkou pre absolvovanie tohto vzdelávania.
Naučiť sa matematiku, alebo sa naučiť riešiť problémy? To je dobrá otázka, na ktorú nám bude v unikátkom webinári odpovedať Gunvor Sønnesyn, autorka metódy Grunnlaget, ktorá nadviazala na dielo nórskeho pedagóga Nyborga.
Matematické zručnosti verzus matematické porozumenie? Kde začať v matematike s deťmi, aby nemali len mechanické vedomosti, ale prichádzali na riešenia cez matematické myslenie. Gunvor hovorí, že tu musíme u detí začať s vnímaním a pomenovaním reality a využiť desatinnú množinu ako pomôcku na ukotvenie učenia matematiky v realite.
Využite našu unikátku ponuku na spoznanie konceptu, kde sa otvoríme matematické myslenie pre všetky deti.
Aj absolvovaním tohto vzdelávania môžete získať Osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania, ktoré vás oprávňuje žiadať o príplatok za profesijný rozvoj u svojho zamestnávateľa. Je potrebné absolvovať oba dni webináru Matematika cez Grunnlaget a 8 webinárov podľa vlastného výberu a spracovať dištančné úlohy. Viac o podmienkach v článku: Akreditované webináre pre inkluzívne vzdelávanie.
O METÓDE GRUNNLAGET:
Grunnlaget metóda pomáha deťom rozvinúť vlastnú schopnosť učiť sa. Metóda pochádza z Nórska. Deti si, pomocou jednoduchých cvičení, zvnútorňujú základné pojmy ako je farba, veľkosť, počet či tvar. Potom, čo si deti základné kategórie osvoja, hľadajú rozdiely a podobnosti.
Metóda Grunnlaget je previazaná v tréningu základných kognitívnych princípov – diskriminácie, asociacie a následne prichádza i generalizácia. Bez týchto procestov je abstraktné myslenie, ktoré je potrebné pre štúdium 2. stupňa ZŠ takmer nemožné.
Metóda je vhodná pre predškolský ročník MŠ a v práci na 1. stupni ZŠ predovšetkým pre učiteľov a učiteľky, ktorí sú s deťmi v dennodennom kontakte.
Metóda grunnlaget je využiteľná ako pri práci s deťmi so špecifickými vzdelávacími potrebami, tak aj s bežnými žiakmi v predškolskom a mladšom školskom veku.
KOMU JE VZDELÁVANIE URČENÉ?
- učiteľ/učiteľka ZŠ
- učiteľ/učiteľka matematiky
- učiteľ/učiteľka materskej školy
- pedagogický asistent/pedagogická asistentka
- špeciálny pedagóg
- metodici,
- lektori
- rodičia
ŠKOLITELIA
Gunvor Sønnesyn z organizácie Pedverket Kompetanse
Partnerom projektu je významná európska organizácia s 25-ročnou tradíciou Pedverket Kompetanse, ktorá pôsobí v Nórsku a založili ju Gunvor Sønnesyn a Morten Hem, ktorí stoja aj za uznávanou metódou Grunnlaget. Metóda vychádza z rozvoja základných procesov myslenia a je využiteľná ako pri práci s deťmi so špecifickými vzdelávacími potrebami, tak aj s bežnými žiakmi v predškolskom a mladšom školskom veku. Pred 30 rokmi a v Nórsku je v súčasnosti využívaná vo väčšine materských škôl a v prvých ročníkoch základných škôl.
Termíny:
Vzdelávanie je 2 dňové:
14. 2. 2023 a 21. 2. 2023 14:00 – 18:00 |
Prvé stretnutie budú tvoriť teoretisko-praktické východiská
Druhé stretnutie bude praktické, kde vám bude zaslaná aj knižná metodika práce s desiatkovým súborom materiálu.
Cena:
Vďaka grantovej podpore Európskej únie je cena : 45 €
ORGANIZÁCIA VZDELÁVANIA:
Webinár prebehne online, v prostredí programu zoom. Prosíme, zoom si nainštalujte. Link Vám zašleme samostatným emailom najneskôr 5 hodín pred samotným webinárom. Ak ste link nedostali na Váš email kontaktujte p. Škrípovú +421 949 004 911.
Na webinári je potrebné mať kvalitné internetové pripojenie a zapnutú kameru. V prípade technických problémov na Vašej strane nie je možné vrátiť platbu za školenie, kontaktujte nás a budeme hľadať riešenie. STORNO PODMIENKY