Školský podporný tím
50 hodín vzdelávania, možnosť získať príplatok 3% za profesijný rozvoj.
Akreditovaný program inovačného vzdelávania je unikátny koncept práce školských odborníkov v tíme na škole pri inkluzívnej podpore nielen detí a žiakov, ale aj učiteľov a rodičov.
Princípy školského podporného tímu sa zrodili v práci dvoch našich odborníkov Zuzany Krnáčovej a Viktora Križa v čase keď pracovali v bežných školách, kde postupne pri prekonávaní ťažkostí u detí v riziku nachádzali nové a nové cesty ako ich podporovať komplexnejšie a inkluzívnejšie. Pojem ŠPT sa krátko na to v roku 2019 podarilo presadiť aj do § 84a) zákona 138/2019 o PZ a OZ.
Poďte s nami porozumieť systému podpory v školách, s dôrazom na prvú a druhú úroveň podpory. Rozvíjajme tímové kompetencie a organizáciu práce odborných zamestnancov vo vašom školskom podpornom tíme a pedagógov v škole. Budeme sa spoločne venovať problematike komplexnej starostlivosti o deti v riziku v práci podporného tímu a prejdeme si množstvo kazuistík, kde nájdete odpovede pre svoju prax.
Program je vovedením do problematiky a prípravou na ďalšiu supervíznu prácu a ďalšie najmä dlhodobé vzdelávanie zamestnancov. Zároveň ponúka nové pohľady vo vzdelávaní školských špeciálnych pedagógov, psychológov, sociálnych, liečebných pedagógov, či školských logopédov.
Komu je vzdelávanie určené?
- členovia školského podporného tímu – školský špeciálny pedagóg, odborní zamestnanci školy alebo školského zariadenia
- pedagogickí zamestnanci
- odborní zamestnanci CPP/ŠCPP
Čo Vám prinesie
- Získate kompetencie ako aktívne a efektívne plánovať, koordinovať a realizovať aktivity v školskom podpornom tíme (ďalej len ŠPT) v základných a stredných školách.
- Pevné legislatívne základy potrebné pre realizáciu podporných opatrení pre žiakov v školách.
- Poznanie legislatívnych predpisov vlastnej profesie ale aj v oblasti výchovnej a sociálnej starostlivosti o deti a rodiny a zamestnaneckých práv.
- Poznanie inkluzívnych hodnôt a konceptu inkluzívneho vzdelávania.
- Naučíte sa ako ťažiť zo skúseností a reflexie práce či vzájomnej spolupráce.
- Získate schopnosť identifikovať a reflektovať bariéry a limity spojené s rozličnými postojmi hodnotami
- Jasný vhľad do systémov podpory detí.
- Vyskúšate si potrebné komunikačné stratégie pri práci s aktérmi vzdelávania.
- Poznatky o moderných spôsoboch realizácie preventívnych a intervenčných aktivít, ktoré budete vedieť zakomponovať do školských vzdelávacích programov.
- Množstvo praktických ukážok aktivít smerujúcich k ukotveniu inkluzívnych hodnôt v školách, kazuistiky a prípady podporných opatrení.
- Možnosť využívať online poradenstvo
- Užitočné metodiky, manuály, ukážky, videá a články k tejto téme.
TERMÍNY:
23. 9., 14. 10. a 28. 10 2024 – online pondelky v čase 13:30 – 17:30. V prípade pridania sa na vzdelávanie po týchto termínoch Vám nahrávku z online stretnutia spolu s materiálmi prepošleme na email.
8. – 9. 11. 2024 (piatok a sobota) – prezenčne v priestoroch Inklucentra v čase 9:00 – 16:00
Lektori a garanti vzdelávania
Odborní garanti: Mgr. Zuzana Krnáčová, MA, PhD., a PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD.
Lektori programu
Teší nás, že Inklucentrum v spolupráci s odborníkmi z praxe vám prináša kvalitné vzdelávanie pre školské podporné tímy. Adam Škopp a Simona Braciníková sú dlhoročnými kolegami v zabehnutom ŠPT na štátnej škole. Boli pri formovaní školského podporného tímu na škole a budú vás sprevádzať nielen ak váš ŠPT sa rozbieha, ale vďaka ich dlhoročnej praxi vás prevedú aj ďalšími fázami vnútorných procesov ŠPT, legislatívou, práce s triedami, skupinami, jednotlivými žiakmi, rodičmi a učiteľmi. Ich práca je komplexne zameraná na vytváranie inkluzívneho prostredia na škole aj v spolupráci s vedením školy. Adam a Simona vám prinesú na vzdelávaní poznatky a inšpirácie z práce ich kolegov v ŠPT – ostatných odborných zamestnancov a pedagogických asistentov. Sú to ľudia z praxe, pripravili si pre vás veľa praktických tipov a podnetné vzdelávanie.
Vyštudoval odbor špeciálna pedagogika – poradenstvo a pedagogika mentálne postihnutých na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Pracuje ako zástupca riaditeľky školy pre inkluzívne vzdelávanie a zároveň ako školský špeciálny pedagóg. S Výskumným ústavom detskej psychológie a patopsychológie spolupracoval ako lektor v rámci národného projektu Usmerňovanie pre prax. V Národnom inštitúte vzdelávania a mládeže bol expertným členom pracovnej skupiny a posudzovateľ profesijných štandardov. Ako certifikovaný mediátor sa venuje školskej a rovesníckej mediácii. Teoreticky a prakticky sa zaoberá inkluzívnym vzdelávaním, zaujíma sa o inovatívne metódy vzdelávania pre všetky deti bez rozdielu a šíri príklady dobrej praxe z oblasti inkluzívneho vzdelávania.
Simona Braciníková
Sociálna pedagogička, výchovná a kariérová poradkyňa na základnej škole. Zároveň pôsobí ako vedúca metodického združenia školského podporného tímu. V rámci prevencie sa venuje prevažne práci s triednym kolektívnom a ich potrebami, či už ide o posilňovanie pozitívnej klímy v triede alebo predchádzanie sociálnopatologických javov. V triedach realizuje pravidelne artefiletiku a rôzne preventívne programy podľa potreby triedy. Intenzívne pracuje s rodičmi a žiakmi pri riešení problémov v správaní alebo pri náročnom prežívaní žiakov. Zároveň sa snaží o budovanie komunity škola-rodič-žiak a o prizývanie rodičov do života školy aj v rámci prevencie a pozitívnych zážitkov. Na individuálnej báze sa venuje aj práci s emóciami, kde aplikuje teóriu vzťahovej väzby. Kariérové poradenstvo realizuje skupinovo s deťmi už v nižších ročníkoch cez objavovanie ich silných stránok. Pre starších žiakov vytvára kariérové portfóliá a realizuje aj individuálne kariérové poradenstvo.
ORGANIZAČNÉ POKYNY:
Vzdelávanie prebehne hybridne, prezenčne v Inklucentre na Hattalovej 12 v Bratislave a v prostredí programu zoom. Prosíme, zoom si nainštalujte. Link Vám zašleme samostatným emailom najneskôr 5 hodín pred samotným webinárom. Ak ste link nedostali na Váš email kontaktujte nás na čísle +421 949 004 911. Je potrebné mať kvalitné internetové pripojenie. V prípade technických problémov na Vašej strane nie je možné vrátiť platbu za školenie, kontaktujte nás a budeme hľadať riešenie. STORNO PODMIENKY. Vzdelávanie otvoríme pri naplnení počtu minimálne 12 účastníkov.
AKREDITÁCIA A PODMIENKY UKONČENIA VZDELÁVANIA
Rozsah vzdelávacieho programu:
70 hodín: 33 hodín prezenčne (online a prezenčnou formou) + 20 hodín prax v školách + 17 hodín samoštúdium.
Za absolvovanie každých 50 hodín inovačného vzdelávania v súlade s plánom profesijného rozvoja prináleží zamestnancovi 3 % príplatok za profesijný rozvoj. Maximálny príplatok za inovačné vzdelávanie je 12 %. Podľa § 64 ods. 2 môže pracovník uplatniť príplatok až po skončení adaptačného vzdelávania (vzdelávanie ale môže realizovať aj počas adaptačného).
Akreditácia: Kurz je akreditovaný na základe rozhodnutia Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR o oprávnení poskytovať inovačné vzdelávanie. pod číslom 1/2020 – IV. do 31. decembra 2025. Za každých 50 hodín inovačného vzdelávania po splnení podmienok je možné v škole a v školskom zariadení získať mesačného príplatku za profesijný rozvoj 3 %.
Dokument na stiahnutie: ŠKOLSKÝ PODPORNÝ TÍM akreditovaný program inovačného vzdelávania. Daný program je jedinečným autorským dielom Inklucentra a ako predmet autorského práva (autorský zákon § 3 ods. 1.) nesmie byť dielo kopírované.
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončovanie:
Účasť najmenej 80 % z celkového rozsahu prezenčnej formy vzdelávania. Dištančná úloha – denník z realizovania hodín alebo programu,
Úpešná záverečná prezentácia inovatívneho návrhu vyučovacej jednotky pred 3 člennou skúšobnou komisiou. Po úspešnom absolvovaní a splnení podmienok ukončenia programu inovačného vzdelávania vydá poskytovateľ účastníkovi vzdelávania osvedčenie.
Cena:
Aktuálna zľavnená cena: 320 € možnosť platiť v dvoch splátkach (2 x 160 eur). Pri oboch platbách použite, prosím, rovnaký variabilný symbol.