Komplexná metóda rozvoja učenia založená na koncepte Grunnlaget
Ponúkame vám možnosť naučiť sa unikátnu metódu práce a podpory rozvoja základných procesov myslenia od nórskych zakladateľov metódy Gunvor Sønnesyn a Morten A. Hem z organizácie Pedverket Kompetanse.
Aj absolvovaním tohto vzdelávania môžete získať Osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania, ktoré vás oprávňuje žiadať o príplatok za profesijný rozvoj u svojho zamestnávateľa. Je potrebné absolvovať vzdelávanie Grunnlaget (25 hodín vzdelávania) + ďalšie 25 hodinové vzdelávanie ako napríklad Nenásilná komunikácia I. alebo 5 webinárov podľa vlastného výberu a spracovať dištančné úlohy. Viac o podmienkach v článku: Akreditované webináre pre inkluzívne vzdelávanie.
Efektívne učenie:
Metóda systematického učenia konceptov na základe metódy Grunnlaget
Komplexná metóda rozvoja učenia na základe metódy Grunnlaget je vhodná pre deti v predškolskom veku, žiakov na 1.stupni i žiakov s problémami v učení. Metóda je vhodná pre pedagógov, ktorí sú s deťmi v dennodennom kontakte.
Model nórskeho pedagóga Nyborga – Koncept pojmového učenia vychádza z princípov skúsenosti sprostredkovaného učenia a rozvíja pojmové systémy dôležité na podporu poznávacích (kognitívnych) funkcií. Metóda Grunnlaget (Gunvor Sonnesyn a Morten A. Hem) pomáha budovať slovnú zásobu, aktívne premýšľať o pojmoch a rozvinúť vlastnú schopnosť učiť sa.
Pedagóg pomocou jednoduchých cvičení pomáha deťom zvnútorňovať základné pojmy napr. farba, veľkosť, počet či tvar, a pomocou kognitívnych princípov – diskriminácie, asociácie a následne generalizácie sprevádza deti od konkrétneho do abstraktného myslenia.
Bez týchto procesov je abstraktné myslenie takmer nemožné. Princípy sprostredkovania pojmov sa výborne aplikujú aj pri práci so staršími žiakmi pri osvojovaní komplexného učiva.
Počas dvojdenného kurzu sa účastníci:
- oboznámia s teoretickými východiskami metódy (reč, myslenie, pamäť),
- osvoja si pojmové systémy a fázy ich učenia,
- naučia sa vytvárať úlohové situácie tak, aby viedli u dieťaťa / žiaka k založeniu základného pojmového systému nevyhnutného pre ďalší rozvoj myslenia a učenia,
- precvičia si modelové situácie smerujúce k nácviku učiacich sa rozhovorov s deťmi / žiakmi a rozvoju ich učenia a myslenia.
KOMU JE VZDELÁVANIE URČENÉ?
- učitelia a učiteľky materských škôl
- učitelia a učiteľky 1. stupňa základných škôl
- pedagogickí asistenti a pedagogické asistentky
- špeciálni pedagógovia, špeciálne pedagogičky
Účastníci získajú certifikát na uplatňovanie metódy v praxi.
ŠKOLITEĽKA
Venuje sa tvorivému a transformačnému učeniu. Má bohaté skúsenosti s rôznymi pedagogickými prístupmi, ktoré využíva vo svojej praxi. Zúčastnila sa vzdelávacích pobytov cez Erasmus (UK, Nórsko, Fínsko, Portugalsko, Nemecko). Podieľala sa na tvorby materiálu o diferencovanom učení (Inklucentrum). Pracuje v štátnych školách a tiež aj v súkromných. Venuje sa terapeutickej práci, reedukácii, poradenstvu, konzultáciam, lektorovaniu i učeniu.
Termíny:
Prezenčne 22. – 23. 11. 2024 v nasledovných časoch: piatok: 9:00 – 17:00 sobota: 8:30 – 13:30 Online v pondelok 9. 12. 2024, 15:00 – 18:00 |
MATERIÁLY:
Účastník dostane tlačenú verziu 100 stranovej príručky k metóde.
Cena:
Aktuálna cena: 190 €
Príručka Grunnlaget je v cene.
ORGANIZÁCIA VZDELÁVANIA:
Prezenčné vzdelávanie 22. – 23. 11. prebieha v priestoroch Inklucentra na Hattalovej 12, Bratislava – Nové mesto.
Online záverečné stretnutie po praxi bude prebiehať na platforme ZOOM. Prosíme, zoom si nainštalujte. Organizačné pokyny zašleme účastníkom emailom týždeň pred vzdelávaním.
Na webinári je potrebné mať kvalitné internetové pripojenie a zapnutú kameru. V prípade technických problémov na Vašej strane nie je možné vrátiť platbu za školenie, kontaktujte nás a budeme hľadať riešenie. STORNO PODMIENKY.