1. Home
  2. Portál
  3. Školský podporný tím
  4. Čo znamená, že školský špeciálny pedagóg nemá určený úväzok?
  1. Home
  2. Portál
  3. Legislatíva
  4. Čo znamená, že školský špeciálny pedagóg nemá určený úväzok?

Čo znamená, že školský špeciálny pedagóg nemá určený úväzok?

Nariadenie vlády o priamej výchovno-vzdelávacej činnosti 201/2019 v § 3 ods. 7 uvádza, že základný úväzok školskému špeciálnemu pedagógovi neustanovuje. Vyplýva to z viacerých skutočností. Zákon 138/2019 v § 21 popisuje náplň činností školského špeciálneho pedagóga pomerne rozsiahlo a uvádza nielen priame činnosti s deťmi, ale aj poradenstvo rodičom a zamestnancom, metodické usmerňovanie, spoluprácu či terénnu prácu. O činnosti školského špeciálneho pedagóga ďalej podrobne informuje procesný štandard a metodický popis 1 a 2 stupňa podpory, ako o tom podrobne informujeme v článku Kto a ako stanovuje náplň práce asistentom a členom školského podporného tímu?

            Možno považovať za veľmi obmedzujúce a v rozpore s princípmi činností školského špeciálneho pedagóga ako člena školského podporného tímu neumožniť napĺňať hlavný cieľ práce – inkluzívne vzdelávanie. To vyžaduje prácu s premenou myslenia, množstvom konzultácií, prácou v teréne medzi dospelými – rodičmi, učiteľmi, vedením školy a systémom organizácií. Redukovať ho iba na špeciálneho učiteľa podporných predmetov alebo individuálnych reedukácií je zásadne nepochopenie novodobej úlohy tohto odborníka.

Bol tento článok pre Vás užitočný?

Related Articles