Poradenská správa nemôže mať platnosť, nakoľko nejde o tovar, ktorý má dátum spotreby. Nakoniec ani potraviny neprestanú byť stráviteľné deň po dátume spotreby. Pojem platnosť je teda veľmi sporný, legislatíva ho nepozná a je vhodné sa mu v poradenských správach úplne vyhnúť. Ak aj správa má dátum tzv. platnosti, neznamená to, že po tomto dátume všetko končí. Odborne je to totiž nemožné, aby po presnom dátume skončil nejaký odborný posudok, resp. potreba podpory či začleňovania dieťaťa alebo nebodaj trvanie nejakej diagnózy.
Poradenskí pracovníci by mali skôr používať odporúčanie na kontrolu či rediagnostiku alebo odporúčanie na konzultáciu v nejakom časovom rozsahu, napr. v priebehu siedmeho ročníka alebo podľa potreby. Ak škola aktívne spolupracuje cez svoj školský podporný tím, nepotrebuje rediagnostiku termínovať, ale jednoducho dôvera medzi odborníkmi v poradenskom zariadení a škole funguje na princípe, že si vzájomne dajú vedieť, keď je potrebné niečo doplniť, skontrolovať. Na druhej strane môže byť písomne uvedené odporúčanie na kontrolné vyšetrenie či konzultáciu dôležité, ak by žiak prestúpil na inú školu, presťahoval sa, udiala sa v rodine nejaká náhla zmena a neskôr by sa dieťaťu nedostala včas podpora.
Vhodné je teda používať odporúčanie na kontrolu, ale s otvorenou možnosťou a flexibilitou napr. aj iba ústnej konzultácie so školou/rodičom, emailovej kontrole, či všetko napreduje. Nie je nevyhnutné u všetkých detí realizovať pravidelné rediagnostiky.
Viac o téme poradenskej správy píšeme aj v článku Čo je dôležité do poradenskej správy písať a čo nie?