Školský podporný tím presnejšie popisuje § 84a) zákona 138/2019 o PZ a OZ. Tento zákon uvádza v ods. 2 jednoznačne, že členom školského podporného tímu je školský špeciálny pedagóg a všetci odborní zamestnanci príslušnej školy. Zároveň dopĺňa, že tam môžu byť aj iní pedagogickí zamestnanci, medzi ktorých zväčša patrí kariérový/výchovný poradca, niekedy aj pedagogickí asistenti. Primárne teda ale členmi sú špeciálni, sociálni, liečební pedagógovia, psychológovia či logopédi. Títo vytvárajú multidisciplinárny tím zameraný na koordinovanie rozvoja inkluzívneho vzdelávania. Kariérový alebo výchovný poradca pokiaľ je ním pedagóg, môže ale nemusí byť členom. Pri pedagogických asistentov je otázne, nakoľko ich počet a iné poslanie a postavenie v škole bude efektívne participovaním na ŠPT. Asistenti zväčša pracujú v jednej skupine/triede, nezúčastňujú sa systémovej práce na premene školy ako celku. Majú byť úzko prepojení s učiteľmi, ale metodicky koordinovaní školským špeciálnym pedagógom resp. ŠPT. Podrobne o členoch a fungovaní ŠPT informuje aj náš buletin Školský podporný tím, taktiež metodika VUDPaP Multidisciplinárny prístup v školách Školský podporný tím, ale aj metodika vydaná MŠ SR Podporná úroveň 2. stupňa.
Viac o samotnom pojme popisujeme v článku Inkluzívny, odborný alebo podporný tím?