1. Home
  2. Portál
  3. Školský podporný tím
Školský podporný tím

Školský podporný tím

Má škola povinnosť mať školský podporný tím?

Aktuálne platí o školskom podpornom tíme iba § 84 a) zákona 138/2019, kde sa pri vytváraní ŠPT uvádza „riaditeľ môže“. Čarovné...

Ktoré predmety môžu byť v rámci IVP nehodnotené (absolvoval)?

Individuálny vzdelávací program neurčuje, ktoré úpravy môžu byť u konkrétneho žiaka realizované, existujú však isté mantinely a princípy, na ktoré je vždy...

Čo znamená, že školský špeciálny pedagóg nemá určený úväzok?

Nariadenie vlády o priamej výchovno-vzdelávacej činnosti 201/2019 v § 3 ods. 7 uvádza, že základný úväzok školskému špeciálnemu pedagógovi neustanovuje. Vyplýva...

Môže byť školský špeciálny pedagóg nekvalifikovaný?

Zákon 138/2019 umožňuje všetkým pedagogickým zamestnancom vykonávať pedagogickú činnosť (kam patrí aj špeciálno-pedagogická činnosť) aj bez splnenia kvalifikačných predpokladov (vysoká...

Ako je to s poradenskou správou k maturite?

Poradenská správa k maturite je novou vyhláškou o strednej škole 224/2022 z leta 2022 upravená v § 16 s tým, že zmena nastala najmä...

Úpravy a oslobodenie pre žiakov so ŠVVP pri testovaní 5 alebo 9

Testovanie piatakov a deviatakov prešlo v novele školského zákona k januáru 2022 viacerými zmenami a úpravami. Všetky sú predmetom § 154-156. Následne v medziach zákona...

Stačí k podporným opatreniam jedna správa?

Školský zákon v § 2 j) uvádza v definícii ŠVVP, že ich na  základe diagnostických jednotiek stanoví poradenské zariadenie. Nie je...

Čo ak rodič s IVP či PO nesúhlasí?

V praxi sa občas stáva aj to, že rodič z nejakého dôvodu nesúhlasí s podporou alebo/aj s IVP. IVP síce vyžaduje informovaný súhlas rodiča,...

O čom v integrácii rozhoduje riaditeľ?

Riaditeľ školy v integrácii nerozhoduje o ničom. Modus „integrácie“ ako sústave podporných opatrení pre dieťa so ŠVVP je právo nie výsada. Nie...

Kto tvorí školský podporný tím?

Školský podporný tím presnejšie popisuje § 84a) zákona 138/2019 o PZ a OZ. Tento zákon uvádza v ods. 2 jednoznačne, že členom školského...

Je úlohou pedagogického asistenta robiť aj sebaobslužné činnosti a osobnú asistenciu žiakovi?

Problematika pedagogického asistenta a osobného asistenta má svoj samotný vývoj v dvoch rezortoch a ich základných smerovaniach. Pedagogický asistent Pedagogický asistent (§ 21...

Čo znamená, že IVP musí byť v súlade s odporúčaniami poradenského zariadenia?

Individuálny vzdelávací program je od januára 2022 prísnejšie definovaný v § 7a) školského zákona, aby bol v súlade s odporúčaniami poradenského zariadenia....

Mýty o IVP

Individuálny vzdelávací program je jedna z tých vecí v školstve, ktorá vyvoláva veľa nejasností, otáznikov a dohadov. Legislatíva o tomto dokumente hovorí veľmi málo...

Prečo je dobré, aby vedenie informovalo o prijatí nového žiaka ŠPT?

Príchod nového žiaka je vždy zmenou a so zmenou sa vždy spája istá miera distresu alebo aj eustresu tak pre...

Je potrebné dodržiavať odporúčania/podporné opatrenia z CPP?

Článok vychádza v spolupráci s CPP Bratislava II. (autor: Mgr. Nikola Vasiľová, špeciálna pedagogička) Nedodržiavaním odporúčaní (podporných opatrení) je porušovaných...

Ako efektívne zakotviť inkluzívnu dokumentáciu školy

ČLÁNOK AKTUALIZOVANÝ: august 2024. Aj so vzormi povinných dokumentov školy Dôležitým právnym a metodickým krokom pri implementácii inkluzívneho vzdelávania do školského...

Mýty, otázky a odpovede ku kontrole inšpekcie

aktualizované k 8.júla 2024 Pripravili sme sériu otázok a nejasností, ktoré vyplývajú z podnetov, ktoré dostávame od škôl po celom...