Inklucentrum Vám ponúka PRVÚ POMOC v podobe poradenstva v oblasti pracovno-právnej a legislatívnej (v súčinnosti so Slovenskou komorou učiteľov) a metodicko-výskumnej na podporu kvalitného inkluzívneho vzdelávania v školách. Pracovníci cez projekty NP POP a NP POP II využite emailové poradenstvo od MPC [email protected]
FORMY PORADENSKEJ POMOCI
- poradenstvo výmenou informácií a článkov,
- nasmerovanie k poradenskému zariadeniu alebo potrebnej inštitúcii,
- hľadaním riešenia individuálnych prípadov v školskom prostredí,
- odpovedaním na otázky a podnety, zverejňovaním najčastejších odpovedí (FAQ) v príslušnej sekcii (pripravuje sa celý metodický portál),
- asistencia a podávanie podnetov na Štátnu školskú inšpekciu či Ministerstvo v oblasti inkluzívneho vzdelávania a pod.
- individuálne emailové poradenstvo prostredníctvom emailu [email protected] (len pre fyzické osoby, jednotlivcov)
- individuálne poradenstvo prostredníctvom Zoom v trvaní cca 1 hodina pre inštitúcie, školy, poradenské zariadenia, samosprávy. Cena 100EUR.
Momentálne neposkytujeme diagnostiku, terapiu ani komplexné osobné/telefonické konzultácie k rozličným prípadom a situáciám v školskom prostredí. V tomto je dôležité aktívne spolupracovať so svojím poradenským zariadením v okrese.
ODPORÚČAME PORADENSTVO:
- Štátna školská inšpekcia od 1.1.2022 podľa § 13 ods. 14 h) zákona 596/2003 poskytuje školám a školským zariadeniam odbornú a poradenskú činnosť v rozsahu svojej pôsobnosti. Ak máte pochybnosti a vyskúšali ste pomoc a poradenstvo už všade, odporúčame vyžiadať si stanovisko aj od inšpekcie.
- Ministerstvo školstva poskytuje právne názory (nemá kompetenciu dávať právny výklad zákona), ktoré sú pre prax samozrejme veľmi cenné a dôležité. Opäť odporúčame obracať sa najmä vtedy, ak už ste vyskúšali iné kroky.
- Metodicko-pedagogické centrum ako novinku ponúka pracovno-právne poradenstvo v projektoch POP I. a POP II., určite to využite: [email protected].
- Inklulinka Platforma rodín detí so ZZ poskytuje pomoc rodinám detí so zdravotným znevýhodnením alebo špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami vo forme vypočutia, rady a konkrétnych riešení situácií, ktoré sa Vás bezprostredne dotýkajú. Okrem poradne tu nájdete materiály, odkazy na organizácie, inštitúcie a úrady, ale aj často potrebné vzorové dokumenty.
- Poradenské zariadenia – štátom garantujú podporu detí, rodín a škôl v oblasti poradenstva, intervencie a rozvoja. Majú hlavnú zodpovednosť za podporu v rámci svojho okresu. Usmerňujú školské podporné tímy a poskytujú komplexnú starostlivosť o všetky deti v systéme.
ZMENA JE VO VAŠICH RUKÁCH
Pomôcť k systémovej zmene môžete aj vy. A to jednoduchým krokom. Odporúčame, aby ste podnety na Inklucentrum posielali v kópii aj ministerstvu školstva: [email protected] či Štátnej školskej inšpekcii: [email protected] pre účely informovania a možných systémových zmien.
Práve tieto zložky majú zásadnú a hlavnú zodpovednosť za legislatívne smerovanie a kontrolu v tejto oblasti. Inklucentrum Vám rado odpovie a dá do kópie aj vami zadané inštitúcie, aby mohli tieto orgány štátnej správy doplniť alebo opraviť našu odpoveď.
Pomôžte nám naďalej poskytovať PRVÚ POMOC v oblasti poradenstva bezplatne:
Prispejte prostredníctvom projektu Darujme.sk v kampani Podporte školy v ich zmene. Podoporiť nás môžete aj Vašimi 2%. Podrobný návod darovania: Ako darovať Vaše 2%.
PORADENSTVO
Podporné opatrenia – čo o nich potrebujeme vedieť?
Je potrebné dodržiavať odporúčania/podporné opatrenia z CPP?
Otvorený list ministerstvu školstva k zabezpečeniu povinnej školskej dochádzky pre deti z Ukrajiny
Dvojky zo správania – posledná bašta moci
Všetko o hodnotení a nehodnotení žiakov v rámcoch školského zákona
Úprava dochádzky – IVP, IUP alebo individuálne vzdelávanie
Mýty o zmluvách na určito v projektoch
Ako efektívne zakotviť ŠPT do dokumentácie školy
Odmeny pre zamestnancov v školách financujú integrovaní žiaci
Upozornili sme na legislatívne chyby. Ministerstvo ich rýchlo opravilo.
Povinná dokumentácia asistentov?
Kto a ako má riadiť činnosť školského špeciálneho pedagóga, odborných zamestnancov a asistentov?
Doteraz bolo možné za inovačné vzdelávanie iba 9 % a zvyšok do 12 % sa muselo získať cez iný typ vzdelávania, zmenilo sa v tom niečo?
Je pravda, že k prijímacím pohovorom na SŠ musia deviataci so ŠVVP pripájať správu z poradenského vyšetrenia?
Kedy nie je nutné vypracovať žiakovi IVP?
Ako je to s novou vyhláškou 24/2022 o zariadeniach poradenstva a prevencie?
Je spolupráca alebo stretnutia s poradenským zariadením vzdelávaním? Ráta sa to do 5 dní voľna, na ktoré má zamestnanec nárok?
Čo je dôležité do poradenskej správy písať a čo nie?
Ako viesť záznamy a evidenciu ako školský špeciálny pedagóg? Procesný štandard vyžaduje to evidovať.
Ako je to s hodnotením na vysvedčení v súvislosti s “absolvoval” a prospel s vyznamenaním?
Má mať školský špeciálny pedagóg psychológ alebo asistent prístup do edupage, k známkam a poznámkam žiakov?
Koľko hodín do týždňa má pracovať pedagogický asistent?
Pedagogický asistent a suplovanie. Môže byť nariadené?
Žiaci s variantom A v bežnej základnej škole?
Pracovný čas odborných zamestnancov
Asistenti, školský podporný tím a dozor nad žiakmi. Ako to je?
Ako sa kvalitne môže vzdelávať zamestnanec školy
Informovaný súhlas. Potrebujete ho?
Pracovný čas pedagogického asistenta
Vďaka pandémii deň voľna navyše
Zmluvy pre pedagogických asistentov alebo projektových zamestnancov len na dobu určitú? Ako to teda je?
Sú predmety RŠF, ILI, TKC povinné v školskej integrácii?
Odpovedáme na vaše otázky: Je realizovanie predmetov rozvíjanie špecifických funkcií (RŠF), individuálna logopedická intervencia (ILI), terapeutické a korektívne cvičenia (TKC) povinné na Základných školách v školskej integrácii?